عضویت در سازمان شانگهای و فرصت بی‌نظیر برای بنادر ایران

تهران (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، تجارت را موتور محرک اقتصاد در جهان می‌داند و می‌گوید عضویت ایران در سازمان همکاری‌‌های شانگهای، این فرصت را برای بنادر کشور - به ویژه برای بنادر جنوبی ایران - فراهم می‌کند تا کالاهای غیر فعال در کریدور شمال- جنوب  از طریق بازاریابی جذب شوند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
عضویت در سازمان شانگهای و فرصت بی‌نظیر برای بنادر ایران

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس با بیان اینکه بنادر در زنجیره حمل و نقل و تجارت، موقعیت ممتاز و کلیدی دارند، تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد جمعیت جهان در سازمان همکاری شانگهای عضو هستند، که فرصت بی‌نظیری را برای کشور جهت صادرات و واردات فراهم می‌کند.

وی افزود: بندر امام خمینی(ره) کانال دسترسی بسیار خوبی دارد و اسکله‌های بسیار مناسبی در بندر امام احداث شده که می‌تواند پذیرای کشتی‌های اقیانوس پیما باشد.

وی با بیان اینکه بندر امام(ره) آماده نقش‌آفرینی در حوزه تجارت با سازمان شانگهای است، درباره هماهنگی بین ارگان‌های ذیربط، گفت: در بندر امام(ره) هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف مثل راه آهن، راهداری و گمرک بسیار عالی است و این ارتباط سبب شده که بخشی از کارهایی که باید از طریق مکاتبه و نامه نگاری انجام، تنها از طریق یک تماس تلفنی رفع می‌شود؛ به عبارت دیگر، اقدامات در راستای مانع‌زدایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار