واکسینه شدن بیش از ۲۰ درصد گروه سنی 15 تا 18سال در آذربایجان‌شرقی

۶۷.۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان واکسینه شده‌اند

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسیناسیون ۶۷.۳ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی علیه ویروس کرونا در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
واکسینه شدن بیش از ۲۰ درصد گروه سنی  15 تا 18سال در آذربایجان‌شرقی

محمدحسین صومی با اشاره به واکسیناسیون گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در استان، گفت: بیش از ۲۰ درصد از این گروه سنی نیز تاکنون در استان واکسینه شده‌اند.

وی به کاهش ملایم تعداد بروز بیماری، فوتی‌ها و بستری‌ها در استان اشاره کرد و افزود: تنها ۲ شهر تبریز و ملکان در وضعیت قرمز قرار دارند که انتظار می‌رود در هفته جاری وضعیت آن‌ها به رنگ نارنجی تغییر یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: بیش از ۱۲۰ مرکز سلامت به همراه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال است و ظرفیت تزریق روزانه ۱۵۰ هزار دز واکسن در استان وجود دارد، اما متاسفانه طی روز‌های اخیر حضور مردم برای تزریق واکسن کمتر شده است.

صومی با بیان اینکه تاکنون تنها ۲۷ درصد از مردم دز دوم واکسن خود را دریافت کردند، اضافه کرد: از مردم خواهشمندیم که در اسرع وقت برای دریافت واکسن خود به خصوص دز دوم به مراکز مراجعه کنند؛ واکسیناسیون کرونایی در استان، بدون ثبت‌نام و فقط با به همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به یکی از مراکز انجام می‌گیرد.

وی افزود: اکنون دز دوم تمامی واکسن‌ها و دز اول سینوفارم و برکت در استان به اندازه کافی وجود دارد و تزریق می‌شود و تعداد محدودی واکسن اسپوتنیک نیز به دستمان رسیده که قرار است از امروز به عنوان دز اول تزریق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار