ضرورت آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس

رشت (پانا) - یک جامعه‌شناس و کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد با توجه به مشخص نبودن زمان اتمام کرونا و ضرورت همزیستی با آن و همچنین معضلات تربیتی، رفتاری و زیستی دانش‌آموزان به دلیل عدم حضور در محیط های یادگیری مدارس ممکن است به آنها گرفتار شوند، حضور آینده سازان کشور در مدارس ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۱۶۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، روح الله اجاقلو در این باره خاطرنشان کرد: همان طور که همه می دانیم محور توسعه در تمامی جوامع، آموزش و پرورش است، این جمله به این معناست که نقطه آغاز حرکت تمدن ها به سمت توسعه و رشد از مدارس شروع می شود و هم بر همان محور و آموزش هایی که در آن جا اتفاق می افتد ادامه پیدا می کند.

وی یادآور شد: مدارس همواره در تمامی اعصار متناسب با جامعه شکل گرفته و بر اساس ویژگی های جوامع خود را تغییر، اصلاح و به روز می کنند، بنابراین در شرایط امروز مدارس، به مثابه کلید پویایی، تحرک، موفقیت و رشد جوامع هرگز نمی توانند و نباید از حرکت و پویایی به دور باشند.
اجاقلو ادامه داد: بر اساس همین ضرورت امروزه با وجود استیلای ویروس کرونا در تمامی جهان بسیاری از کشورها مدارس خود را به تعطیلی نکشانده و به صورت حضوری و نیمه حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی بستری را فراهم کرده اند که دانش آموزان از محیط ها و فضاهای آموزشی دور نباشند و بر اساس آمارهای موجود در دنیا تنها ۳۰ کشور مدارس خود را به شکل غیرحضوری برگزار کردند که ایران هم جزو آنهاست که با تلاش و پشتکار معلمان کلاس ها به صورت مجازی دایر شد.
وی گفت: از طرفی مدارس به مفهوم خاص کلمه و فضاهای آموزشی تنها مرکز تبادل دانش و تکنیک و فن نیست، بلکه بر اساس اصول رفتاری مدارس ما که بر پایه ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل گرفته، ساحت هایی چون ساخت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، ساحت تربیت علمی و فناوری، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی و ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری، در آموزش مدارس مد نظر است.

اجاقلو افزود: بسیاری از این ساحت ها جنبه مهارتی دارند و باید با تمرین و در میدان عمل که همان مدارس هستند به ظهور برسند، حال آنکه به دلیل نبود یک ارزشیابی مطمئن نمی توان به روشنی از توفیقات ساحت علمی و فناورانه حتی سخن گفت ولی به نظر می رسد سال گذشته غیر از همین ساحت بقیه ساحت ها آن طور که باید و شاید در نظام تعلیم و تربیت کشور مورد توجه قرار نگرفته اند.
این جامعه شناس و کارشناس آموزش و پرورش گفت: با توجه به عدم مشخص بودن زمان اتمام این بیماری و ضرورت همزیستی با آن و همچنین معضلات تربیتی، رفتاری، زیستی دانش آموزان به دلیل عدم حضور در محیط های یادگیری مدارس به آنها گرفتار هستند، ضرورت حضور آینده سازان کشور در مدارس محسوس است.

اجاقلو تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های همه جانبه مسئولان در راستای کاهش اثرات منفی کووید -۱۹ و افزایش ضریب امنیت دانش آموزان و همراهمی و کمک اولیای گرامی، شاهد بازگشایی توأم با حضور حداکثری و شادابی و سلامتی دانش آموزان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار