آموزش در کدام مدارس استان گلستان از ابتدای مهرماه حضوری است؟

تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دز واکسن در گلستان تزریق شده است

گلستان(پانا)-استاندار گلستان نحوه بازگشایی مدارس و حضوری یا غیرحضوری بودن را در آستانه شروع سال تحصیلی جدید تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش در کدام مدارس استان گلستان از ابتدای مهرماه حضوری است؟

هادی حق شناس در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به دغدغه خانواده‌ها در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: اموزش در مدارس روستایی استان از ابتدای مهرماه به شرط اینکه در هر کلاس حداکثر 15 دانش‌آموز حضور داشته باشد، حضوری است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان مهم‌ترین اولویت در سال تحصیلی جدید است، گفت: مدارسی که بیش از 300 دانش آموز دارند شروع سال تحصیلی جدید در آنها غیرحضوری است.

استاندار درباره بازگشایی دانشگاه‌ها هم گفت: با توجه به واکسیناسیون دانشجویان به احتمال زیاد کلاس‌ها از نیمه دوم مهرماه در دانشگاه‌ها حضوری خواهد بود.

وی درباره واکسیناسیون فرهنگیان گفت: تاکنون در استان 90 درصد معلمان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌‌اند و به 65 درصد آنان نیز هر دو دُز واکسن تزریق شده است.

استاندار گلستان در ادامه به سیر نزولی کرونا در استان اشاره کرد و افزود: سیر شیوع ویروس کرونا در استان و کشور نزولی است، اما بطور جدی باید پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در دستگاه‌های اجرایی و اصناف رعایت شود.

وی با بیان اینکه میانگین ورود واکسن به گلستان بیش از متوسط کشوری است، اظهار کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون در گلستان به خوبی در حال انجام است. تاکنون 900 هزار و 405 دز واکسن کرونا به استان وارد شده است که 602 هزار و 111 نفر مرحله اول و 298 هزار و 294 نفر نیز هر دو دز واکسن را تزریق کردند.

حق شناس اعلام کرد: هم‌اکنون 465 بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد 111 نفر در icu بستری هستند و 48 بیمار نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و در 24 ساعت گذشته 6 نفر از هم استانی‌ها فوت شدند.

وی همچنین بیان کرد: تلاش داریم پرواز گرگان به نجف را برای زائران گلستانی اربعین فراهم آوریم که این زوّار باید دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند و تست pcr آنان 72 ساعت قبل از سفر منفی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار