اصلاحیه شیوه‌نامه مراکز محلی یادگیری ابلاغ شد

تهران (پانا) - از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، «اصلاحیه شیوه‌نامه مراکز محلی یادگیری» به ادارت کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اصلاحیه شیوه‌نامه مراکز محلی یادگیری ابلاغ شد

با توجه به درخواست مکرر استان‌ها و سیاست‌های سازمان «شیوه‌نامه مراکز یادگیری محلی»، از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، مورد بازنگری قرار گرفت و اهم موارد اصلاحی و تکمیلی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

در بندهای از این شیوه نامه آمده است:

فعالیت آموزشی مراکز یادگیری محلی، حداقل ۶ساعت در روز و در تمام ایام هفته (به استثنا روزهای تعطیل می باشد) و بدیهی است؛ فضای در نظر گرفته شده برای مرکز حداقل ۶ساعت در روز باید در اختیار باشد.

تشکیل مراکز در مناطقی که بر اساس تراکم جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد، امکان حداقل استمرار سه سال فعالیت و ارائه خدمات سواد آموزی بر اساس حد نصاب را داشته باشد ؛میسر است. حدنصاب همه ساله از سوی سازمان سواد آموزی ابلاغ خواهد شد.

راه اندازی «مراکز یادگیری محلی» پس از امکان سنجش طبق فرآیند اعلام شده در شیوه نامه قبل انجام و درخواست تأسیس مرکز در سامانه سوادآموزی ثبت شود.

پس از صدور مجوز و تأیید تأسیس مرکز در سامانه توسط سازمان، استان و شهرستان مجری تا پایان شهریورماه طبق زمان بندی زیر فرصت دارد مقدمات تشکیل مرکز یادگیری محلی را فراهم نماید.

«شیوه‌نامه مراکز یادگیری محلی» را از اینجا مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار