افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس با حضور قالیباف و ستاری

قالیباف: عادت‌ها مانع از تحول در ساختار اداره کشور می‌شود/ ناترازی و ناعدالتی در مصرف باعث به وجود آمدن دره‌های فقر و قله‌های تکاثر شده است

تهران (پانا) - مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با حضور رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس با حضور قالیباف و ستاری

مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با حضور دمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان از جمله علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، سیدمحسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، روح اله متفکرآزاد عضو کمیسیون آموزش و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریئس جمهور و بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افتتاح شد.

رئیس مجلس ضمن افتتاح این مرکز از بخش‌های مختلف آن بازدید به عمل آورد.

محمدباقر قالیباف با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه عنوان کرد: مباحث خوب و امیدوارکننده‌ای در این جلسه مطرح شد. باید حوزه فناوری، دانش بنیان‌ها و خلاقیت را جدی بگیریم چرا که چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا به سمتی حرکتی کرده که فناوری روی سبک زندگی، مهارت و زندگی فردی و حکمرانی اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: اما عادت‌ها همواره مانع از این شده که یکسری تحول‌ها اتفاق بیفتد، وقتی رابطه بین ذینفعان و ذی مدخلان نیز به میان بیاید تأثیرات آن دوچندان خواهد شد.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: زمانی که موضوع فناوری در بخش خصوصی و میان افراد فعال در این حوزه مطرح می‌شود، یک مفهوم و زمانی که فناوری بخواهد در حکمرانی اثر خود را نشان دهد، مفهوم دیگری پیدا می‌کند. مهمترین کار نوآوری و خلاقیت این است که حصر زمان و مکان را می‌شکند و همه چیز را پویا و به حرکت درمی‌آورد.

قالیباف اضافه کرد: اگر به فناوری در حوزه حکمرانی توجه شود، ساختار اداری و اجرایی ناقصی که از سال‌های دور به ارث برده‌ایم در برابر فناوری مقاومت می‌کند و درمی‌یابیم که این ساختار حسی نسبت به فناوری و تحول ندارد.

وی تصریح کرد: در اوج اینکه عنوان می‌شود ما پولی در کشور نداریم حداقل سالی 160 میلیارد دلار فقط برای انرژی فسیلی هزینه می‌کنیم در حالی که می‌دانیم 50 درصد این انرژی فسیلی هدر می‌رود و ناترازی و ناعدالتی به وجود می‌آید به طوری که از همین مسیر دره‌های فقر و قله‌های تکاثر به وجود می‌آید.

قالیباف با تأکید بر اینکه متأسفانه ما در هر کجای کشور که دست می‌گذاریم ناترازی داریم، به ناترازی در جذب نیرو، تمرکز قدرت، صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی بین اختیار و مسئولیت و ناترازی در جایی که درآمد 110 میلیارد دلار داریم اما تورم دو رقمی را شاهد هستیم، وقتی 20 میلیارد درآمد داریم و باز هم کسری بودجه و تورم را شاهدیم، اشاره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در اینجا می‌یابیم که هیچ اثری از تصمیم و مدیریت در کشور وجود ندارد ولی وقتی در جلسات می‌نشینیم به قدری طرح مسئله می‌کنیم که هیچ کس نمی‌داند چاره و راهکار کار کجاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار