معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴:

رسالت فعلی ما تربیت نسلی بالنده، خلاق و پویا در جامعه است

تهران (پانا) - محمد عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در جلسه هماهنگی معاونین و مربیان پرورشی با توجه به مسئولیت خطیر حوزه پرورشی، رسالت این حوزه را تربیت و پرورش نسلی بالنده، خلاق و پویا برای جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رسالت فعلی ما تربیت نسلی بالنده، خلاق و پویا در جامعه است

جلسه هماهنگی معاونین و مربیان پرورشی مدارس، با حضور معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ و کارشناسان حوزه پرورشی منطقه، به صورت مجازی، در سامانه روشکا برگزار شد.

در این نشست، محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ گفت: دفاع مقدس، فرصت نمایش و خالصانه ترین و زیباترین لحظات ایثار و از خود گذشتگی را پدید آورد.

وی در ادامه از برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: بیشتر برنامه هایی که برای این هفته تدارک دیده شده، در بستر فضای مجازی خواهد بود و در عین حال برنامه هایی نظیر غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا و رزمندگان فرهنگی اعم برنامه های ما خواهد بود.

عدل لاله افزود: با توجه به مسئولیت خطیر حوزه پرورشی، رسالت ما در این برهه از زمان ایجاب می کند تا نسلی بالنده، خلاق و پویا به جامعه تحویل دهیم چون کودکان و نوجوانان، آینه تمام نما و عملی رفتارهای ما هستند. رفتارها و عملکرد ما همیشه مد نظر کودکان و نوجوانان است و آنها ما را سرمشق و الگو قرا می دهند. بنابراین تا می توانیم باید عامل به عمل باشیم.

وی بیان کرد: هدف از این جلسه، تعیین فعالیت های حوزه پرورشی در سال تحصیلی آینده است و باید ضعف های مربوط به این حوزه را در برگزاری فعالیت ها و برنامه های پرورشی برطرف کنیم.

عدل لاله یکی از نقاط مثبت مربیان و معاونین پرورشی را، تجلیل و تشویق دانش آموزان برای شرکت در مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی در مدارس دانست و گفت: لحظه لحظه بچه های ما در معرض خطر هستند و باید برای مصونیت آن ها از خطرات آسیب های اجتماعی، اعتیاد و... برنامه ریزی کرد. باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دانش آموزان هم خوب درس بخوانند و هم خوش اخلاق باشند. نماز اول وقت، بازی و درس خواندن، از توصیه های امام به فرزندان خود بود. اگر چه بستر آسیب های اجتماعی وجود دارد اما بستر تربیت صحیح نیز وجود دارد.

در ادامه، سید محمد مهدی طه حسینی؛ کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز گفت: فهم و تبلیغ دین و اجرای دستورات دین، از وظایف اصلی معاونان و مربیان پرورشی است. برای فهم دین باید اهل مطالعه بود تا بتوان به شبهات دینی دانش آموزان پاسخ داد.

وی در پایان، حاضران در جلسه را به تعامل با مراکز علمی و آموزشی، ارتباط با علما، زهاد و تلاش در جهت ایجاد نشاط معنوی در دانش آموزان سفارش کرد.

گفتنی است که طرح هماهنگی معاونان و مربیان پرورشی مدارس منطقه با هدف توانمندسازی، آگاهی بخشی و تقویت انگیزه نیروهای پرورشی و ارتقای مهارت های حرفه ای آنان، افزایش توانایی‌های علمی، تخصصی و حرفه‌ای معاونین و مربیان پرورشی و افزایش اثر بخشی برنامه ها و فعالیت های تربیتی و فرهنگی، از ابتدای مهر ماه، به صورت ماهیانه در فضای مجازی اجرا می‌شود.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار