رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی:

سردار سلیمانی همیشه خود را سرباز اسلام می دانست.

تبریز(پانا)- رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی: یکی از برنامه های لازم در امورمسائل فرهنگی برنامه ها ی ترویج مکتب سردار سلیمانی است. چرا که به قول رهبر معظم انقلاب سردار سلیمانی یک مکتب است .

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سردار سلیمانی همیشه خود را سرباز اسلام می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مجید آقاجانی ضمن اشاره به برنامه های این ستاد برای تربیت به سبک مکتب سردار سلیمانی گفت: ستاد اقامه نماز استان با بنیاد مهدویت برنامه هایی را در این راستا تدارک دیده است. سردار سلیمانی در واقع یک فرد نظامی است. یک فردی است که باید با اسلحه شناخته شود. اما هیچ وقت اسلحه را در دست او ندیدیم و همه سردار را با قنوت و رکوع و سجده نمازش می شناسند.

وی افزود : سردار سلیمانی هنگام ملاقات با (ولادیمر پوتین) که به کاخ پنتاگون رفته بود هنگام اذان که نمازش را خوانده بود ،سردار از لذت این نماز برای یارانش گفته بود وقتی یارانش دلیل این تمجید او را پرسیده بودند، سردار دلیل این کارش را اینگونه توصیف کرده بود: اینجا جایی است که برنامه ریزی هایش برای نابود کردن اسلام است ولی الان من سردار سلیمانی در اینجا نماز خواندم.

آقاجانی ادامه داد: مکتب سردار سلیمانی مکتب دین اسلام است.یک نفر یا یک گروه اگر بخواهد موفق شود به الگویی نیاز دارد. چنان چه قرآن هم می فرماید: «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَهً حَسَنَ» و برای ما اسوه ای نیکو معرفی می نماید و هم اکنون ولایت فقیه نیز اسوه ی این دوران را امام زمان (عج) و سپس سردار سلیمانی می داند. به عنوان مثال اگر یاران امام زمان(عج) اگر میخواهند که به درجه های بالا برسند باید الگو هایی داشته باشند که همان یاران امام حسین(ع) میتواند بهترین الگو باشد .

وی ضمن توصیه هایی گفت: بهترین الگو برای ما سردار است چنان چه وقتی که جوانان سردار را با شجاعتش، نمازش، توسل به امام زمان و توسل به اهل بیت می بینند و می شناسند. جوانان امروزی می توانند با خواندن کتاب هایی در مورد سردار سلیمانی که خوشبختانه کم هم نیستند می توانند خود را با سردار همسان و همرنگ کنند. چرا که سردار سلیمانی مهدی یاوری حقیقی است.

آقاجانی با اشاره به دلایل محبوبیت حاج قاسم، افزود: محبوبیت سردار سلیمانی به خاطر تفکر اوست. چرا که ما در زندگانی همیشه فردی را دوست خواهیم داشت که تفکری خوب داشته باشد. ولیکن تفکر سردار تفکّر اسلام و انسانیت و آزادگی و حرّیت است. چرا که ایشان همیشه خود را همانند حضرت ابوالفضل العباس(ع) خود را سرباز اسلام می‌دانست. و این نشان از نگاه ژرفندی این سردار بزرگ است.

وی ضمن توصیف سردار سلیمانی در یک جمله گفت: بهترین جمله برای توصیف سردار همان مهدی یاور حقیقی است.

او در آخر ضمن تشریح برنامه های خود برای دانش آموزان در ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی گفت: در بنیاد مهدویت ما برنامه های از جمله رنگ آمیزی تصاویر را داریم که در آن از عکس های حاج قاسم در حالت های مختلف استفاده می کنیم و دانش آموزان بعد از رنگ آمیزی با تصویر های حاج قاسم هنگام رکوع و سجود و قنوت در نماز روبرو می شوند و این گام هایی برای ترویج مکتب سردار سلیمانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار