در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

مدیران به برگزاری سمپوزیوم‌ها نگاه درازمدت داشته باشند

سیرجان می‌تواند به قطب مجسمه‌سازی کشور تبدیل شود

تهران (پانا) - حسین ملایی فومنی هنرمند مجسمه‌ساز و یکی از شرکت‌کنندگان در نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر، معتقد است اگر مدیران ما نگاه درازمدت به برگزاری سمپوزیوم‌ها داشته باشند، سیرجان می‌تواند به قطب مجسمه‌سازی کشور تبدیل شود ولی اگر در سال‌های دیگر به فراموشی سپرده شود چنین چیزی ممکن نیست.

کد مطلب: ۱۲۱۴۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیران به برگزاری سمپوزیوم‌ها نگاه درازمدت داشته باشند

حسین ملایی فومنی درباره تاثیر سمپوزیوم بر فضای شهری هم گفت: «بی شک هنر، فضای شهری و روحیه جامعه را تلطیف می‌کند. سیرجان شهر صنعتی و فرهنگی است، وقتی چنین رویدادی در این شهر برگزار می‌شود، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا مردم با هنر مجسمه‌سازی و مجسمه‌سازان ارتباط برقرار کنند».

این هنرمند اظهار امیدواری کرد با تداوم برگزاری رویدادهایی از این دست زمینه‌ای فراهم شود تا سیرجان شهر فرهنگ و صنعت شود.

وی تاکید کرد: «لازمه تاثیرگذاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر این است که ادامه پیدا کند و فقط یک جرقه نباشد. سمپوزیوم باید تداوم داشته باشد و دبیرخانه دائمی آن تشکیل شود. امیدوارم در سایر شهرها نیز از ظرفیت‌های موجود برای گسترش مجسمه‌سازی استفاده شود».

فومنی کیفیت اجرای این رویداد هم گفت: «این یازدهمین سمپوزیومی است که در آن شرکت دارم. سنگی که در این سمپوزیوم در اختیار هنرمندان قرار گرفته سنگ مرمریت شیردوش معدن کرمان است و از لحاظ کیفی سنگ خوبی برای مجسمه محسوب می‌شود. این سنگ از لحاظ برش، تراش، چکش زدن روی آن و پرداخت بسیار خوب است.»


وی بیان کرد: «نام اثر من در این سمپوزیوم «سنگ و آب» است که نمادی است از آب و در حجم یک فضای منفی ایجاد شده که با ریزش آب آن فضای منفی پر می‌شود. این بیشتر فضای ناودان و جریان آب را نشان می‌دهد. این اثر در واقع یک اثر سمبلیک است که وقتی در یک فضای کبدی قرار می گیرد حس تشنگی و خشکی را بیشتر القاء می‌کند.»

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر سیرجان بیان کرد: «این سمپوزیوم از نظر کیفی و اجرایی یکی از بهترین رویدادهایی است که در ایران شرکت کرده‌ام‌. همه هنرمندانی که در این رویداد طرح‌هایشان پذیرفته شده و در سایت سمپوزیوم مشغول به کار هستند، از هنرمندان حرفه‌ای و توانمند هستند که حضورشان به این رویداد اعتبار بخشیده است.»

حسین ملایی فومنی، متولد 1348، فومن، مدرس دانشگاه هنر اصفهان 20 سال سابقه مجسمه‌سازی کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان، دارای کارشناسی صنایع‌دستی دانشگاه هنر تهران است. او تاکنون در بیش از 10سمپوزیوم بین‌المللی و ملی مجسمه‌سازی داخلی در شهرهای آبادان، اهواز، تبریز، تهران، کرمان، کیش،سمپوزیوم بین‌المللی سنگ Hualien در تایوان ٢٠١٧ و سمپوزیوم بین المللی سنگ ادانا، ترکیه 2018 شرکت کرده است. نخستین سمپوزیوم مجمسه‌سازی گل گهر تا 25 شهریورماه در سیرجان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار