وحید شمسایی در گفت‌وگو با پانا

فوتسال ایران و چهار کشور دیگر مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی هستند

مصدومیت حسین طیبی بدترین اتفاق برای تیم ملی بود

تهران (پانا) - آقای گل فوتسال جهان معتقد است با تدارکات صورت گرفته، تیم ملی فوتسال ایران مدعی جدی قهرمانی در جام جهانی است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فوتسال ایران و چهار کشور دیگر مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی هستند

وحید شمسایی در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت تیم ملی فوتسال پیش از اولین دیدار در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی گفت: « از تیم ۱۶ نفره تیم ملی فوتسال که به مسابقات جام جهانی اعزام شدند، ۱۰ بازیکن به همراه دو سرمربی و مربی تیم ملی در سال ۲۰۱۶ سوم دنیا شدند و الان هم دوباره راهی حام جهانی شدند. بنابراین ما به لحاظ فنی تیم قوی در اختیار داریم و معتقدم تیم‌های ایران، آرژانتین، برزیل ، روسیه و اسپانیا می‌توانند مدعی باشند چرا که رنکینگ این تیم‌ها جزء ۵ تا هست و به لحاظ کیفی و فنی سطح قابل قبولی دارند. »

‌وی ادامه داد:« به نظرم هر کدام از این تیم‌ها شانس بیشتری داشته باشند و از نظر خلاقیت سرآمد باشند می‌توانند در این مسابقات عنوان قهرمانی را کسب کنند یا روی سکو بروند. ضمن اینکه من معتقدم تیم ملی فوتسال باید از مرحله گروهی عبور کند و به ۸ تیم بعدی فکر کند. صعود از مرحله گروهی خیلی راحت است. در مرحله گروهی حتی تیم سوم هم می‌تواند بالا بیاید. تیم‌های دیگر هم مثل صربستان با اینکه پیشرفت کردند اما با ایران بسیار فاصله دارند. تیم امریکا هم من سابقه بازی با آنها را دارم به لحاظ فنی در سطح و اندازه تیم ما نیستند. در مقابل اما تیم‌های مثل آرژانتین و برزیل جز چهار تیم برتر دنیا هستند و تیم‌های قدزتمندی محسوب می‌شوند. »

شمسایی در پاسخ به این سوال که این احتمال وجود دارد که استراتژی ایران برابر آرژانتین شکست مقابل این تیم است تا به قرعه راحت‌تری بخورد، عنوان کرد: « این بستگی به تفکرات سرمربی تیم دارد. من نمی‌دانم ناظم‌الشریعه دیدگاهش این است که به عنوان سرگروه یا تیم دوم قصد صعود دارد.هر طور که باشد در نهایت او پاسخگوی تیمش خواهد بود. من با مربیان زیادی کار کردم برخی از آنها تفکرشان این بود که از ابتدا قدرتمند باشند و به حزیفان مرحله بعد فکر نکنند و از همان ابتدا مقتدرانه جلو بروند. برخی دیگر هم معتقد بودند بااستراتژی جلو بروند؛ به این معنی که با یک باخت مصلحتی حریفان بعدی وضعیت بهتری دارند و از نظر من این اتفاق بدی نیست. بنابراین در این مورد باید دید تفکر سرمربی چیست. »

شمسایی همچنین به نبود حسین طیبی اشاره کرد و گفت: « من فکر می‌کنم بدترین اتفاق همین نبود طیبی است، او از بازیکنان باتجربه تیم ملی که سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی اروپا را هم در کارنامه خود دارد؛ او دچار مصدومیت شده و خدا را شکر که تنها در سه بازی اول غیبت دارد و در بقیه بازی‌ها می‌تواند حضور پیدا کند. »

وی با اشاره به اینکه شرایط همه تیم‌ها تقریبا یکسان است، عنوان کرد: « تقریبا تیم‌های مدعی شرایطی شبیه به هم دارند. در حال حاضر شیوع ویروس کرونا مشکلات جدی برای ورزشکاران به وجود آورد اما با همه این محدودیت‌ها تیم ما از تیمی عقب نیست. ما هفت بازی تدارکاتی داشتیم. خوشبختانه فدراسیون هم شرایط را مهیا کرد و امیدوارم مثل سال ۲۰۱۶ که چرخ فوتسال برای ایران دوباره بچرخد و آنها بتوانند صاحب سکو در جهانی شوند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار