کاشت ۴۰۷ هزار هکتار گندم و جو در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل عنوان کرد امسال بیش از ۴۰۷ هزار هکتار از اراضی این استان به زیر کشت محصول گندم و جو می‌رود.

کد مطلب: ۱۲۱۴۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کاشت ۴۰۷ هزار هکتار گندم و جو در استان اردبیل

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تمهید شرایط برای آغاز کشت گندم از اول مهرماه در سطح ۲۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جدید، در قالب کشت پاییزه، ۲۳۲ هزار هکتار گندم دیم و ۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی در این استان کشت می‌شود.

او از برنامه‌ریزی برای کشت جو در سطح ۱۱۹ هزار و ۹۴۸ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان اردبیل در سال زراعی جدید خبر داد و بیان کرد: از اول مهرماه، محصول جو در سطح ۲۵ هزار و ۹۸۶ هکتار از اراضی آبی و ۹۳ هزار و ۹۶۲ هکتار از اراضی دیم این استان کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با اشاره به تولید محصول مرغوب کلزا در استان اردبیل و افزایش رغبت کشاورزان برای کاشت این محصول در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان گفت: در قالب کشت پاییزه، امسال محصول کلزا در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان کشت می‌شود.

نیکشاد از تامین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه این محصولات در استان اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم که با بارش به موقع پاییزه، وقفه‌ای در کاشت محصولات دیم استان ایجاد نشود.

او افزود: تولید گندم در استان اردبیل به علت خشکسالی و تنش آبی فصل بهار به شدت کاهش یافت و پیش بینی تولید ۶۰۰ هزار تن محصول محقق نشد و مجموع خرید تضمینی این محصول در استان نیز به ۱۶۶ هزار تن رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌شد که ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل تولید و حدود ۲۵۰ هزار تن محصول نیز به شکل تضمینی خریداری شود که شواهد آماری نشان می‌دهد که این پیش بینی محقق نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار