در آموزش و پرورش شهرستان قرچک انجام شد

دومین جلسه کارگروه هدایت تحصیلی پروژه مهر 1400

قرچک(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قرچک گفت هدایت دانش‌آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنها و به تناسب امکانات و نیازهای کشور تحت عنوان هدایت تحصیلی ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دومین جلسه کارگروه هدایت تحصیلی پروژه مهر 1400

مهدی دهقانی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود: هدایت تحصیلی بر مبنای آزمون‌های مشاوره‌ای و سوابق تحصیلی دانش‌آموزی انجام می‌شود.

او افزود: در دومین جلسه کارگروه هدایت تحصیلی پروژه مهر مصوب شد تا مدیران مدارس فرم‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان فاقد اولویت هدایت تحصیلی را به واحد مشاوره آموزش و پرورش ارجاع دهند تا بر اساس رشته انتخابی دانش‌آموزان در شاخه کاردانش، فرم‌های مذکور در سامانه همگام ویرایش گردد و با تکمیل فرم تعیین وضعیت تحصیلی، ثبت نام دانش‌آموزان فوق تکمیل گردد.

دهقانی بیان کرد: همچنین مقرر شد تا جهت ثبت‌نام دانش‌آموزان جامانده نیز در مدارس کاردانش و فنی‌حرفه‌ای تدابیری از سوی کارشناس مربوطه در نظر گرفته شود.

سپس زهرا خدابنده، کارشناس مشاوره نیز تصریح کرد: مشکلات مربوط به ثبت نام دانش‌آموزان ترک تحصیلی یا وقفه تحصیلی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و با همکاری اداره مشاوره استان تدابیر و راهکارهایی در این خصوص اندیشیده شده است تا مشکلات موجود، با قدرت هرچه بیشتر مرتفع شود.

خبر‌نگار دانش‌آموز:محدثه زارعی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار