ثبت نام بیش از 37 هزار و 500 متقاضی وام کمک ودیعه مسکن در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی فارس از تمدید ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا آخر آذرماه جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام بیش از 37 هزار و 500 متقاضی وام کمک ودیعه مسکن در فارس

جعفر زاهدی با اعلام این خبر اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مقرر شد تا آن دسته از متقاضیان دریافت وام تسهیلات کمک ودیعه مسکن که تاکنون اقدام به ثبت نام نکرده‌اند، بتوانند با مراجعه به سامانه https://tem.mrud.ir تا پایان آذرماه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 37هزار و 385 نفر از استان فارس در این سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد 26 هزار و 783 نفر حائز شرایط دریافت این وام بوده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بیش از 50هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کنند.

زاهدی ادامه داد: چنانچه تعداد متقاضیان بیشتر از 50 هزار نفر باشند به شرط اینکه قولنامه تنظیم شده آنها در بنگاه‌های معاملاتی از شهریورماه سال 99 تا آذرماه سال جاری باشد و فاقد منزل مسکونی و آپارتمان باشند می‌توانند در این ثبت نام شرکت کرده و از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه بیان کرد: متقاضیان دریافت کمک ودیعه مسکن می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن نیز، چه قبلا شرکت کرده و یا بعدا شرکت کنند، درخواست تسهیلات کمک ودیعه مسکن مانعی برای درخواست مسکن ملی نیست.

وی همچنین در مورد ضامن رسمی که موردی دست و پاگیر برای متقاضیان دریافت تسهیلات است اضافه کرد: این مسئله باید از طریق بانک مرکزی پیگیری شود و بیشتر مربوط به بانک‌های عامل پرداخت کننده وام است و با وجود این مسئله وزارت راه و شهرسازی امیدوار است با رایزنی با بانک مرکزی و بانک‌های عامل، این شرایط را تعدیل کند که در صورت تحقق، متعاقبا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای کلانشهرها 40 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. دوره بازپرداخت این تسهیلات 3 ساله و با نرخ سود ۱۳ درصد است.

به گفته زاهدی، تسهیلات 40 میلیون تومانی کلانشهر شیراز با سود 13 درصد و بازپرداخت 3 ساله و مبلغ هر قسط 1347750 تومان است.

تسهیلات 25 میلیون تومانی سایر شهرها نیز با نرخ سود 13 درصد و بازپرداخت 3 ساله و مبلغ هر قسط 842348 تومان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار