توقف تور غیرمجاز آذربایجان‌شرقی هنگام ورود به آستارا

آستارا (پانا)- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندر مرزی آستارا از توقف تور غیرمجاز استان آذربایجان‌شرقی هنگام ورود به این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
توقف تور غیرمجاز آذربایجان‌شرقی هنگام ورود به آستارا

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، مجتبی آبروشن اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس که با ظرفیت کامل جهت جابجایی اعضای یک تور غیرمجاز از مبدأ استان آذربایجان شرقی، با استفاده از تاریکی شب پنج شنبه (۱۸شهریور۱۴۰۰) در شرایط حاد کرونا و ایام محرم و صفر، با حمل مشروبات الکلی و ادوات لهو و لعب، قصد ورود به شهر آستارا را داشتند، با هماهنگی قبلی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توسط هنگ مرزی پایش شدند.

وی با اشاره به اینکه از تردد این تور به شهر آستارا جلوگیری به عمل آمد و مراتب جهت اعمال قانون به مرجع قضائی شهرستان معرفی شد، ادامه داد: در شرایط پاندمی ویروس منحوس کرونا، هرگونه تجمع باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و افزایش مرگ و میر و ستم در حق ملت بزرگوار و کادر درمان است.

وی افزود: بر حسب وظیفه و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا با حرکت های دسته جمعی، گروه‌های دسته جمعی و تورهای غیرمجاز حوزه گردشگری با تعاملات صورت گرفته با مقامات قضائی، نیروی انتظامی و هنگ مرزی به شدت برخورد خواهد شد.

آبروشن با تأکید بر اینکه روند پایش تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: با رفع شدن ویروس منحوس کرونا، گردشگری مسئولانه، ضابطه مند و حافظ محیط زیست با مجوز رسمی و حضور لیدر (راهنمای گردشگری) مورد تأیید این اداره، برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار