بستری ۴۶۱ بیمار جدید مشکوک و مبتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته در فارس

شیراز (پانا) - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، شانزدهم شهریور ۱۴۰۰، اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۴۶۱ بیمار جدید مشکوک و مبتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته در فارس

«سیدروح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ هم استانی را در اثر کرونا از دست دادیم و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۶ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۱۱۳تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۴ هزار و ۶۱۹بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۶ هزار و ۷۷۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۶۰ هزار و ۵۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۰ هزار و ۶۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با اشاره به بستری ۴۶۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته از افزایش مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم به ۳ هزار و ۵۵۱نفر در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳۴۷بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بهبودی ۳۶۹ هزار و ۶۸۸نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با بیان اینکه شیب ابتلا به کروناویروس در استان فارس نزولی و تثبیت شده است، افزود: همچنان تا کف این موج، بسیار فاصله داریم و این روند نزولی بسیار شکننده است، بنابراین ضرورت دارد تا نکات پیشگیرانه را همچنان به صورت سختگیرانه انجام دهیم.

حسینی در رابطه با شایعات منتشر شده پیرامون موضوع واکسیناسیون و حواشی مطرح شده، از مردم خواست تا اطلاعات ویژه واکسیناسیون را تنها از منابع رسمی، سایت دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ملی، روزنامه ها و خبرگزاری‌ها یا وب سایت https://covidvaccine.sums.ac.ir پیگیری کرده و از مراجعه بدون نوبت و دریافت پیامک نوبت‌دهی به مراکز واکسیناسیون، پرهیز کنند؛ چرا که ازدحام در مراکز واکسیناسیون و رعایت نکردن اصول بهداشتی، می تواند عاملی برای گسترش کروناویروس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار