رییس بهزیستی ملارد:

سنجش بینایی ۸۵۰۰ کودک در شهرستان ملارد

ملارد(پانا)- رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد از سنجش ۸۵۰۰ کودک در طرح آمبلیوپی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سنجش بینایی ۸۵۰۰ کودک در شهرستان ملارد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، طی بازدیدهای صورت گرفته توسط معاونت پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ملارد از پایگاه‌های سنجش بینایی کودکان ۳ الی ۶ سال، ۸۵۰۰ کودک توسط این پایگاه‌ها تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند.

داود خادم رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد با بیان اینکه تا پایان سال، حدود ۲۷۰۰۰ هزار کودک مورد سنجش قرار می‌گیرند، گفت: هم اکنون ۹ پایگاه فعال در شهرستان مستقر هستند که تعداد هشت عدد از این پایگاه‌ها در مراکز مثبت زندگی در نقاط مختلف شهرستان پراکنده هستند و در پایگاه نهم نیز سنجش کودکان توسط دستگاه انجام می‌شود.

او افزود: اجرای این طرح بصورت سالیانه تاثیر بسزایی در کنترل مشکلات بینایی کودکان از سنین پایین داشته و این امکان را فراهم می‌کند که در صورت وجود مشکل والدین هرچه سریع‌تر نسبت به درمان و کنترل شرایط اقدام کنند.

در ادامه اعظم عینی مسئول پیشگیری این اداره نیز ضمن تأکید بر اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در هر دوره اجرای طرح آمبلیوپی (سنجش بینایی) بیش از بیست هزار کودک ۳ الی ۶ سال در سطح شهرستان مورد ارزیابی بینایی قرار می‌گیرند و در یکسال اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات موجود این طرح با توجه به اهمیتی که دارد متوقف نشده و تمامی پایگاه‌های اجرایی با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پذیرش تعداد کمتر فعال بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار