در گفت‌وگو با پانا؛

عباسپور: رئیس‌جمهور برای بازسازی اساسی، باید به موضوع معیشت مردم، اقتصاد و مسکن توجه جدی کند

تهران (پانا) - رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تاکید کرد رئیس‌جمهور برای بازسازی اساسی، باید به موضوع معیشت مردم، اقتصاد و مسکن توجه جدی کند.

کد مطلب: ۱۲۱۱۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
عباسپور: رئیس‌جمهور برای بازسازی اساسی، باید به موضوع معیشت مردم، اقتصاد و مسکن توجه جدی کند

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان خوزستان گفت: «همانطور که توصیه رهبر انقلاب هم بر این بوده که دولت باید مردم باشد، در میان مردم باشد، اعتماد مردم به نظام باید تقویت شود و شخص رئیس‌جمهور هم دولتش را مردمی اعلام کرده است؛ بر همین اساس، رئیس‌جمهور هم در میان کارکنان بهشت زهرا و هم در بیمارستان حاضر شد و با کادر درمان ملاقات کرد. استان خوزستان از استان‌هایی است که مشکلات زیادی دارد و استقرار شعار عدالت اجتماعی می‌طلبد که به نقاط محروم کشور باید پرداخته شود. بنده هم به عنوان نماینده مردم از رئیس‌جمهور برای این اقدام تشکر می‌کنم.»

وی به دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر بازسازی انقلابی در حوزه‌های انقلابی هم اشاره کرد و افزود: «بازسازی باید پاسخ به مطالبات مردم باشد. باید مطالبات مردم و گلایه‌مندی آن‌ها را دید و شناخت، باید مطالبات مورد توجه جدی قرار بگیرد و به گلایه‌ها پاسخ داده شود. مبارزه با فساد، استقرار عدالت اجتماعی، پرداخت‌های مناسب به عنوان پرداخت‌های یکسان از جمله در حوزه کارکنان شرکتی و پیمانی و ... از جمله مطالبات مردم است. مردم مطالبه افزایش ارزش پول ملی را دارند. بورس را مورد توجه دارند. لذا برای بازسازی اساسی، باید به موضوع معیشت مردم، اشتغال، اقتصاد، مسکن و مسائل کلی اقتصادی و فرهنگی توجهات جدی صورت بگیرد.»

فراجناحی یعنی از همه نیروهای شایسته و نخبگان به دور از دسته‌بندی‌های سیاسی برای اعتلای کشور استفاده کرد

نماینده شهرستان بوئین‌زهرا و آوج تاکید کرد: «اگر بخواهیم فراجناحی عمل کنیم خوب است، باید همه نخبه‌های جامعه در حوزه‌های مدیریتی به کار گرفته شوند. این به معنای آن نیست که اگر عناصر اجرایی و قدرتمند در حوزه‌های مدیریتی که در دسته‌بندی‌های سیاسی تقسیم شدند یا اصلاحات یا اصولگرا، این‌ افراد را مورد توجه قرار ندهیم و سراغ کسانی برویم که در این دسته‌بندی‌ها تعریف نشدند. فراجناحی به معنای این است که واقعا شایسته‌سالاری انجام دهیم و نخبه‌های همه جریان‌های سیاسی را برای رشد و اعتلای کشور به کار بگیریم.»

عباسپور به رای حداکثری نمایندگان به وزرای دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: «این رای اعتماد بالا اولا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بود که سرعت عمل در کار برای شکل‌گیری دولت انجام شود. از طرف دیگر رای قاطع نمایندگان نشان از همگرایی و همدلی مجلس و دولت برای رفع مشکلات مردم داشت و دارد. مجلس ضمن اینکه استقلال خود را حفظ کرد، اما حمایت و کمک خود را نیز به دولت نشان داد تا تلاش کنند زودتر از مشکلات مردم گره‌گشایی شود.»

تشخیص مجلس برای رای نیاوردن آقای باغگلی درست بود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: «تشخیص مجلس برای رای نیاوردن حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درست بود. آقای باغگلی در مجموعه فرهنگیان و بدنه آموزش و پرورش نبود و جایی نداشت، تجربه کار اجرایی نداشت. بنابراین علی رغم رای قاطع به فهرست پیشنهادی، مجلس اما در راستای استقلال خود وقتی تشخیص داد آقای باغگلی نسبت به آموزش و پرورش و ماموریت و مطالبات این نهاد، بیگانه است، به وی رای ندادند. ما با همه احترامی که برای رئیس‌جمهور قائل هستیم اما تشخیص مجلس این بود که این اتفاق نیافتد.»

چه سرپرست فعلی یا هر شخص دیگری به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود، مجلس به سرعت صلاحیت وی را بررسی می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: «رئیس‌جمهور قانونا تا سه ماه می‌تواند این وزارت‌خانه را با سرپرست اداره کند ولی احتمال می‌دهم خیلی زودتر وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود و مجلس هم صلاحیت وی را به سرعت بررسی خواهد کرد. رئیس‌جمهور هر شخصی را که معرفی کند چه سرپرست فعلی یا هر شخص دیگری، مجلس صلاحیت وی را در اولین فرصت بررسی می‌کند.»

بازگشایی مدارس به وضعیت کرونا بستگی دارد

عباسپور با بیان اینکه بازگشایی مدارس به وضعیت کرونا بستگی دارد، افزود: «امروز سلامت مردم اولویت اول کشور است. اگر حضور دانش‌آموزان در مدارس باعث شیوع کرونا شود قطعا حضور آن‌ها در مدارس معنا ندارد. سلامت دانش‌آموزان در درجه اول مطرح است و بعد موضوع تحصیل آن‌ها. باید دید تا زمان بازگشایی مدارس وضعیت کرونا چگونه خواهد بود، اگر شرایط مناسب باشد، مطمئنا حضور دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، بهتر است ولی اگر شرایط کرونا آن زمان هم مانند وضعیت کنونی باشد، باید همان آموزش آنلاین اجرا شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار