رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

نهادهای متولی بر اصل برگزاری سفر اربعین تاکید دارند

تهران (پانا) - رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد که نهادهای دست‌اندرکار بر اصل برگزاری سفر اربعین تاکید دارند و مقدمات  اعزام موکب‌ها ، عوامل و زائران را پیش بینی کرده‌اند. 

کد مطلب: ۱۲۱۱۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نهادهای متولی بر اصل برگزاری سفر اربعین تاکید دارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز دوشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و گزارش کارگروه آیین‌نامه نحوه تامین و انتقال ارز مورد نیاز عملیات امور حج و زیارت ارائه شد.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت پیگیری‌های این سازمان درخصوص سفر اربعین را یادآور شد و با اشاره به تماس‌ها و مذاکرات صورت گرفته در ایران و عراق گفت: جمع بندی عراقی ها در خصوص چگونگی امکان حضور زائران در اربعین حسینی هنوز به ما اعلام نشده است.

وی افزود: نهادهای دست اندرکار بر اصل برگزاری سفر اربعین تاکید دارند و مقدمات اعزام موکب ها ، عوامل و زائران را پیش بینی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، نحوه سلوک، زندگی و تلاش این دو شهید بزرگوار را در مسئولیت هایی که به عهده گرفته بودند برای خدمتگزاران این مرز و بوم الگو دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب با اشاره به توصیه های امام امت(رض) درباره خودسازی، افزود: اخلاق ، منش و ساده زیستی شهید رجایی نمونه و با دولتمردان دیگر متفاوت بود و زندگی ایشان حاوی نکات درس آموز ارزشمندی است.

وی افزود: شهید باهنر نیز در هر جا که نیاز بود حاضر می شد و با تلاش در سنگرهای متفاوت به حرکت ماشین انقلاب اسلامی کمک می کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه شرایط تحریم در نرخ تسعیر ارز در سال های گذشته تاثیر داشته است، تصریح کرد: شایسته است دولت به حج که از شئون دولت اسلامی و واجب مردم است؛ رسیدگی کند و دست اندرکاران حوزه های مرتبط از راهکارهایی استفاده کنند که هزینه عملیات امور حج و زیارت کاهش یافته و به نفع زائر باشد.

در این نشست محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره مفاد این آئین نامه و کارشناسی صورت گرفته در خصوص چگونگی تامین ارز عملیات امور حج و زیارت و نحوه انتقال آن به کشور میزبان توضیحاتی بیان کرد و پس از بحث و بررسی ، مفاد آیین نامه مذکور با اصلاحاتی تصویب و مقرر شد به شورایعالی حج جهت تصویب نهایی ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار