محبیان: آموزش مجازی دَرِ دیگری بر روی سیستم آموزشی در سطح جهان باز کرد

تهران (پانا) - مادر یک دانش‌آموز گفت یکی از موارد مهمی که تحت تاثیر این تغییرات دگرگون شد مسئله آموزش بود؛ آموزش حضوری جای خود را به آموزش مجازی داد و این موضوع آغازی برای یک دگرگونی بود که قابل وصف نیست.

کد مطلب: ۱۲۱۰۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
محبیان: آموزش مجازی دَرِ دیگری بر روی سیستم آموزشی در سطح جهان باز کرد

زهره محبیان در گفت‌وگو با پانا پیرامون ارائه آموزش‌های مجازی در دوران کرونا عنوان کرد: «با آمدن ویروس کرونا دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی با چالش‌هایی روبرو شدند، در این بین چالش‌های آموزش مجازی برای دانش‌آموزان ابتدایی از همه بیشتر بود.»

وی در خصوص اینکه آموزش مجازی فرصت است یا تهدید تصریح کرد: «زمانی که آموزش مجازی آغاز شد بسیاری از افراد با چشم تهدید به آن نگاه می‌کردند، کمتر کسی بود که به آن به چشم فرصت بنگرد. اما گذشت زمان ثابت کرد این نحوه آموزش دَرِ دیگری بر روی سیستم آموزشی در سطح جهان باز کرده است.»

وی در مورد نبود امکانات کافی برای برخی دانش‌آموزان بیان کرد: «برخی از دانش‌آموزان به دلیل مسائل اقتصادی، موقعیت اجتماعی و فرهنگی موجود در محل زندگی از داشتن برخی امکانات محروم‌اند. در بسیاری از شهرها و روستاها اینترنت پرسرعت در دسترس نیست.»

مادر یک دانش‌آموز عنوان کرد: «در دوران مدارس بعضا قطعی برق و اینترنت نیز مشاهده می‌شود. این در صورتی است که برخی حتی به موبایل یا تبلت هم دسترسی ندارند. اوایل بسیاری از کودکان به دلیل همین معضل از شرکت در کلاس‌ها محروم می‌شدند.»

محبیان اظهار کرد: «طرح‌های مختلفی برای دسترسی تمام دانش‌آموزان به گوشی موبایل یا تبلت اجرا شد که تا حدی عدم دسترسی دانش‌آموزان به سیستم سخت افزاری آموزشی را رفع کرد. با این حال بسیاری هنوز به این وسایل ضروری برای آموزش مجازی دسترسی ندارند و قطعی برق یا مشکل اینترنت هم هنوز به قوت خود باقی است.»

وی در مورد کاهش انگیزه تحصیلی افزود: «کاهش انگیزه تحصیلی یکی دیگر از مشکلاتی بود که همه‌ دانش‌آموزان آن را تجربه کردند. اما این بی انگیزگی بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیشتر بود. به همین دلیل کاهش انگیزه تحصیلی را می‌توان از مهم‌ترین چالش‌های آموزش مجازی برای دانش‌آموزان ابتدایی دانست.»

وی بیان کرد: «به این دلیل که آن‌ها نسبت به مقاطع بالاتر درک کمتری از اهمیت دانش اندوزی داشته و درک درستی از اهمیت این موضوع نداشتند، دانش‌آموزان مقاطع بالاتر نسبت به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هدف مشخص‌تری دارند. داشتن هدف از جمله عوامل ایجاد و حفظ انگیزه تحصیلی است.»

خبرنگاردانش‌‌آموز: نیوشا رادفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار