معاون پرورشی و فرهنگی البرز خبر داد:

مسابقات قرآن دانش‌آموزی البرز تخصصی دنبال می‌شود

کرج (پانا)- فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی یکی از زمینه‌های شکوفایی استعدادها و انس با قرآن است که در این استان با رویکرد تخصصی دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۰۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن دانش‌آموزی البرز تخصصی دنبال می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، فرشته فهمیده درآیین معارفه رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: فعالیت درحوزه قرآن ،عترت و نماز لطف و نعمت بی کران الهی است که جای شکر دارد، چرا که این لطف الهی شامل هر فردی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش حفظ آیات الهی و بهره مندی ازاین آیات را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: حوزه نماز تبلور عینی عترت است که بطور جدی مورد توجه قرار گرفته، بنابراین در سال تحصیلی جدید پیش اجلاسیه های نماز و مسابقات قرآن و عترت با جدیت پیگیری می شود.

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت را حضور دانش‌آموزان در عرصه‌ای نورانی ذکر کرد.

فهمیده اضافه کرد: با وجود وضعیت شیوع ویروس کرونا نه تنها فعالیت آموزش وپرورش کم نشد، بلکه در برخی از حوزه ها نیز تقویت شد و البرز در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان که در بستر شبکه شاد برگزار شد، ۸ برگزیده کشوری داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از توفیقات زندگی امروز به برکات قرآن است، بیان کرد: تلاوت قرآن در مقابل سایر دانش آموزان این امکان را مهیا می کند که دانش آموزان به شناخت بهتری از خود برسند، بنابراین بهتر است همکاران در مدارس فرصت را به گونه ای مهیا کنند که تمام دانش آموزان از این فرصت بهره مند شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فعالیت ها و آموزه های قرآنی به عنوان کتاب هدایت سرمنشاء زندگی با سعادت است، از این رو مهم ترین ماموریت آموزش و پرورش توسعه فعالیت های قرآن است و در واقع این اقدام یک جهاد است که مشمول پاداش خداوند می شود.

وی تاکید کرد: اهمیت و اولویت فعالیت ها و مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین تعریف شده است، از این رو وظیفه ای بر عهده ماست که به مباحث تعلیم و تربیت نیز پرداخته شود.

در ادامه حسین سلیمیان رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز گفت: شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی می توانند سفیران این کلام خدا در مدارس باشند.

وی افزود: دانش آموزانی که در مسابقات قرآنی شرکت می کنند در واقع به عنوان سفیران و مربیان قرآن در جذب دانش آموزان به این حوزه مهم می توانند گام بردارند.

سلیمیان با اشاره به اینکه تلاوت قرآن به شناخت دانش آموزان کمک می کند، یادآور شد: شرط انس با قرآن، عمل به آموزه های قرآنی است،از این رو برکات تلاوت این کتاب آسمانی می تواند بر همه افراد خانواده اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: قرآن بهترین و محکم ترین راه برای زندگی است به همین دلیل برنامه های قرآنی در مدارس البرز با نگاهی تخصصی تدوین و اجرایی می شود.

رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مسیرهای سلامتی و سعادت انسان از قرآن می گذرد و هدایت انسان از قرآن سرچشمه می گیرد؛ چرا که این کتاب آسمانی مایه شفای همه دردهای روحی و جسمی انسان است.

وی تاکید کرد: فضای مجازی در چنین شرایطی با وجود شیوع ویروس کرونا فرصت ارزشمندی برای برنامه‌ریزان مسابقات قرآنی است که باید زیرساخت‌های فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان تقویت شود.

در این آیین از زحمات عیسی بابالو قدردانی و حسین سلیمیان با سابقه کاری بیش از ۲۸ سال در حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بعنوان رییس جدید اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار