وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

روستاها از شبکه پرسرعت تا پایان سال ۱۴۰۱ بهره‌مند خواهند شد

تهران (پانا) - به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس برنامه ریزی ها تمام روستاهایی که تاکنون به شبکه پایدار متصل نشده‌اند تا پایان سال ۱۴۰۱ از اتصال و پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
روستاها از شبکه پرسرعت تا پایان سال ۱۴۰۱ بهره‌مند خواهند شد

به گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم ظهر امروز با استقبال محمدجواد آذری جهرمی در دفتر کار خود حاضر شد.

زارع پور با اشاره به رای بالای نمایندگان مجلس، اظهار داشت: این رای بالا کار ما را سخت تر از گذشته کرد و امیدواریم با کار جهادی، مدبرانه و تخصصی به این اعتماد پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم شده است، افزود: باید از فرصت های این فضا استفاده کنیم و برای آسیب های آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم البته در سال های گذشته کارهای بسیاری در این حوزه انجام شده اما نسبت به آنچه که باید باشد و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی کارهای بسیاری باید انجام شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات هم اکنون تبدیل به یک فناوری اجتماعی شده است، تصریح کرد: این فناوری تا اعماق زندگی مردم نفوذ کرده است و هر تصمیمی که در این حوزه گرفته می‌شود تمام افراد جامعه و حتی اعضای خانواده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: تاکنون کار سختی انجام شده است و از هم اکنون نیز کار سخت تر می شود و باید برای پیشبرد برنامه ها همه با هم همکاری داشته باشیم و نگرانی های مردم را برطرف کنیم.

زارع پور نگاه خود به این حوزه را یک نگاه ایجابی اعلام کرد و گفت: ظرفیت هایی این حوزه با توجه به مولفه های فرهنگی کشور ما بسیار بیشتر از آسیب های آن است و این نگاه فرصت‌محور می تواند جایگاه جهانی ما را در حوزه فناوری اطلاعات ارتقا دهد.

وی افزود: مردم انتظار دارند که فناوری اطلاعات بتواند مشکلات آنان را حل کند و کارآیی نظام ارتقا داده شود تا باعث رضایتمندی مردم شود تا در نهایت این رضایت مندی پشتوانه ای برای نظام می‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: باید کاری کنیم که طعم شیرین فناوری در زندگی مردم چشیده شود و برای این منظور با نظر رییس جمهور تمام دستگاه ها و وزارتخانه های دولت برای تحقق این موضوع موظف به همکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به زحمات مدیران گذشته با انصاف برخورد کرد، افزود: زحمات بسیاری در این حوزه با مدیریت مهندس آذری جهرمی کشیده شده و فارغ از نگاه های سیاسی در حوزه زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده و در بسیاری از روستاها و مناطق محروم بخصوص در این شرایط کرونایی دسترسی به ارتباطات نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی، دسترسی عادلانه به ارتباطات را باعث تقویت نظارت های مردمی عنوان کرد و با اشاره به مخالفت ها و مرارت‌های بسیار در سال های گذشته، گفت: هم اکنون همه افراد ارزش این اقدامات را می‌دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار