برگزاری نشست رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو یزد با روسای مجلس دانش‌آموزی

یزد (پانا) - جلسه‌ای با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو یزد، معاون فرهنگی هنری ناحیه دو، کارشناس مسئول دانش‌آموزی ناحیه دو  و همچنین روسای مجلس دانش‌آموزی دختران و پسران ناحیه دو در راستای گفتگو در ارتباط با دغدغه ها و مشکلات دانش‌آموزی و همچنین ارائه پیشنهادات از سوی دانش آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو یزد با روسای مجلس دانش‌آموزی

در ابتدای این نشست ایده های مطرح شده از سوی اعضای مجلس ناحیه دو برای بهبود شرایط دانش آموزان در زمینه های فرهنگی و آموزشی با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو استان یزد به بحث گذاشته شد.

حمید اسماعیلی زاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو استان یزد از اجرای طرح "هر مدرسه یک خبرنگار" از مهر امسال خبر داد و افزود: بخشنامه این طرح به مدارس ارسال خواهد شد و در سال تحصیل جدید شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

وی همچنین اجرای طرح "هر مدرسه یک خبرنگار" را گام مثبتی در جهت فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان دانست.

این مقام مسئول همچنین از ایده های تاسیس کتابخانه مجازی و تشکیل انجمن در رشته های متفاوت از جمله رشته خبرنگاری، در ناحیه دو نیز استقبال کرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اظهار کرد: کانونی در آموزش و پرورش برای تشخیص و استعدادیابی دانش آموزان تشکیل شده است و در جهت شکوفایی استعدادها حامی مناسبی است.

وی به اهمیت تبادل اطلاعات بین مدارس و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات مشاوره ای باید افزایش پیدا کند به طوری که مدیران مدارس مسائل وموضوعات را مطرح و به آموزش و پرورش در جهت بهبود عملکرد ارائه دهند.

وی در ارتباط با گفته ها درمورد تبعیض بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی تصریح کرد: طبق قانون دبیران مدراس غیردولتی موظف هستند حداقل 6 ساعت را در مدارس دولتی تدریس کنند که این قانون در جهت افزایش عدالت در این موضوع تصویب شده است.

وی در ارتباط با تجهیزات در مدارس گفت: تعامل خوبی بین آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس برقرار است که امید است در جهت بهبود امکانات و تجهیزات در مدارس اقدامات بیشتری انجام شود.

گفتنی است که ستادی تحت عنوان ستاد اجرایی دانش آموزی در ناحیه دو تشکیل شده که بخش عمده ای از مسئولیت تصویب این طرح ها را برعهده دارد که این ستاد توسط روسای مجلس دانش آموزی دختران و پسران اداره می‌شود و بستر مناسبی برای فعالیت دانش آموزان در زمینه های اداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار