امام جمعه دشتی خورموج به پانا خبر داد:

اختصاص فضای مصلای نماز جمعه شهرستان دشتی به شبکه بهداشت و درمان

تهران (پانا) - امام جمعه دشتی خورموج استان بوشهر خبر داد با توجه به نیاز مبرم شبکه بهداشت درمان این منطقه برای واکسیناسیون مردم در مقابل کرونا، به همین منظور فضای مصلای نماز جمعه شهرستان در اختیار آن‌ها قرار گرفت و به صورت موقت برگزار نماز جمعه در این مکان تعطیل اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص فضای مصلای نماز جمعه شهرستان دشتی به شبکه بهداشت و درمان

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح امام جمعه دشتی خورموج استان بوشهر در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: طبق توصیه‌هایی که توسط رهبر معظم انقلاب و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان اعلام شد، همگام با دیگر ائمه جمعه کشور آمادگی خود را برای بسیج امکانات موجود اعلام کردیم. هر چند در گذشته در خدمت این عزیزان بودیم، اما کماکان هر کمکی از دست ما برآید در خدمت آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اولویت نخست امروز کشور مبحث مدیریت کرونا و کمک به کاهش وضعیتی است که امروز متاسفانه شهرهای مختلف کشور به آن مبتلا شده‌اند، تصریح کرد: هم‌اینک کادر درمانی و مرکز بهداشت، صبح و عصر از مصلی و امکانات جانبی آن استفاده می‌کنند و کار واکسیناسیون را به خوبی انجام می‌دهند.

امام جمعه دشتی خورموج، درباره دلیل در اختیار قرار دادن مصلی‌ نماز جمعه این شهرستان برای واکسیناسیون و درمان کرونا گفت: با شروع واکسیناسیون در شهرستان، مکان مناسبی برای این کار وجود نداشت؛ با توجه به اینکه مصلی را تجهیز کرده بودیم و امکانات سرمایشی و تجهیزات همچون ایجاد غرفه و صندلی و سایر امکانات و ملزومات، با درخواست شبکه بهداشت و درمان تهیه شده بود، از این‌رو این اقامه نماز جمعه در این مکان را تعطیل و اعلام کردیم این مکان در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت تا عزیزان بهداشت بتوانند به خدمت رسانی و درمان بیماران کرونایی بپردازند.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه گاهی شاهد کاهش رعایت مسائل بهداشتی در سطح جامعه هستیم و این موضوع سبب شده تا هم آمار روزانه مبتلایان به کرونا بسیار زیاد شود و هم افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، آمارشان افزایش یابد، بنابراین توصیه موکد داریم تا مردم عزیز به شیوه نامه‌های بهداشتی عمل کنند بلکه آمار کاهش یابد و همگان بتوانند به امور روزمره خود بپردازند.

حجت‌الاسلام مصلح، درباره رعایت موارد بهداشتی به وسیله مردم برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، گفت: تدابیر لازم به منظور تامین مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز اتخاذ شده است، در مراسم‌های مذهبی هم تأکید کردیم که هیئات، روحانیان و بانیان مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا خدای نکرده مردم به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی گرفتار این بیماری منحوس نشوند.

وی با بیان اینکه به هیات‌های عزاداری که به رعایت نکات بهداشتی توجه نداشتند در ابتدای کار تذکر داده شد، ادامه داد: امسال تجمع دسته‌های عزاداری در مسیرهای هرساله را نداشتیم و برنامه‌های عزاداری با استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی انجام شد.

این استاد حوزه علمیه گفت: برای دومین سال، محرم و برگزاری مجالس حسینی بخاطر شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و شاید در یک قرن اخیر کمتر شاهد برگزاری چنین مجالس و مراسم محرم با این سختی‌ها و مشکلات و محدودیت‌ها بوده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار