باغگلی: در صورت رای اعتماد رتبه بندی را اصلاح می‌کنم

مدارس غیردولتی که شهریه بالا می‌گیرند باید تعطیل شوند/من با کاهش سهم کنکور در گام اول و در نهایت حذف آن موافقم

تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حضور در برنامه عیار شبکه افق به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۰۹۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
باغگلی: در صورت رای اعتماد رتبه بندی را اصلاح می‌کنم

حسین باغگلی در برنامه عیار شبکه افق درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش و برنامه خود برای بهینه کردن کیفیت و معیشت فرهنگیان اظهار کرد: اینکه می‌گوییم بودجه آموزش و پرورش زیاد است باید معیار آن را بیابیم. با مقایسه بودجه وزارتخانه‌های دیگر با آموزش و پرورش درمی‌یابیم برای تعداد نیروی انسانی و مخاطب ما که حدود ۴۰ درصد کارمندان دولت را داریم بودجه آموزش و پرورش زیاد نخواهد بود.

وی ادامه داد: به نسبت کار و اهمیت وزارت آموزش و پرورش، بودجه این وزارتخانه کم است. یکی از موضوعات برنامه آینده من پیگیری بودجه است. همچنین ازنظر بودجه نسبت به شاخص‌های جهانی وضعیت خوبی نداریم.

باغگلی جنس آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: با افزایش بهره بری می‌توانیم بودجه را افزایش دهیم. دغدغه معیشت و رتبه بندی معلمان از قبل بوده است که ریاست جمهوری اعلام کرده از آموزش و پرورش برای اجرای رتبه بندی حمایت می‌کند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد: با اخذ رای اعتماد رتبه بندی اصلاح خواهد شد این طرح به معیشت معلمان و کیفیت آموزش کمک خواهد کرد که برای آن نیز برنامه داریم.

وی ماموریت اصلی آموزش و پرورش را تربیت دانست و گفت: آموزش در کنار تربیت است بچه‌ها برای داشتن زندگی باکیفیت همراه با الگوی ایرانی اسلامی توانایی ندارند که باید نوع برنامه ریزی برای این موضوع تغییر کند.

باغگلی پیرامون کاهش تمرکز افزود: سند تحول می‌گوید جریان تربیتی باید از بالا به پایین باشد ما نیز با عنوان نظارت کننده ایفای نقش خواهیم کرد. انگیزه مند کردن، توانمند کردن معلمان و تغییر شاخص ارزیابی مدارس از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.

در بدنه وزارتخانه تعارض منافع را مدیریت می‌کنم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره مدیریت موضوع تعارض منافع افزود: یکی از چالش‌ها تعارض منافع است که به عنوان یک سیاست کلی در دولت سیزدهم این موضوع را مدیریت خواهیم کرد و من در بدنه وزارتخانه این موضوع را در بخش تصمیم‌گیری‌ها مدیریت می‌کنم.

وی درباره اخذ شهریه بالا در مدارس غیردولتی اظهار کرد: تربیت باید نرم منطقی داشته باشد این موارد باید با مطالعه باشد من این قول را می‌دهم که این مدارس تعطیل شوند.

باغگلی درباره نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مرتبط نبودن سابقه اجرایی خود به آموزش و پرورش گفت: تصور شخصی من این است که جو روانی بیرونی نظر کمیسیون را تغییر داده است. درباره این موضوع که وزیر آموزش و پرورش باید از جنس فرهنگیان باشد باید گفت که متخصصان تعلیم و تربیت نیز می‌توانند آموزشی و پرورشی باشند.

وی با بیان اینکه ۱۹ واحد آموزشی را راهبری کرده ام افزود: سند تحول بنیادین را به خوبی می‌شناسم و در ۲۰ سال گذشته حوزه مورد علاقه من مدرسه بود.

سند تحول در مدت ۱۰ سال گذشته به یک گفتمان تبدیل شده است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره اجرایی کردن سند تحول گفت: سند تحول در مدت ۱۰ سال گذشته به یک گفتمان تبدیل شده است. سند تحول حاوی ظرفیت بالایی است و اگر منطقی دنبال شود دیگر سند ۲۰۳۰ نخواهیم داشت.

باغگلی پیرامون برنامه‌های خود برای وزارت آموزش و پرورش افزود: حوزه مدیریت راهبری، منزلت و معیشت معلمان و کیفیت آموزشی ۳ برنامه اصلی من خواهد بود.

وی درباره موضوع کنکور نیز بیان‌ کرد: اصل کنکور یک نظام ارزشیابی برای تعیین تکلیف و ورود به دانشگاه است مساله ما کنکورزدگی است که به علائق بچه‌ها توجه نکرده ایم. من با کاهش سهم کنکور در گام اول و در نهایت حذف آن موافقم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره آموزش در کرونا نیز اظهار کرد: ارتباط چهره به چهره معلم و دانش‌آموز موضوعیت دارد و اصل ما بازگشایی مدرسه است اما اگر به هر دلیل این موضوع اتفاق نیافتاد باید برای آن فکر کرد.

تصمیم گیری تعطیلی مدارس باید مبتنی بر شرایط باشد

باغگلی با اشاره به اینکه باید نگاه تمرکزگرایی را کنار بگذاریم افزود: تصمیم گیری تعطیلی مدارس باید مبتنی بر شرایط باشد تهیه بسته‌های آموزشی نیز می‌تواند یک راهکار باشد. کرونا یک توانمندی برای معلمان به وجود آورد که نباید بعد از کرونا از دست برود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار