سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با پانا:

وضع اهدای خون در ایام کرونا؛ پویش نذر خون تا اربعین ادامه دارد

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اعلام اینکه پویش نذر خون تا روز اربعین حسینی ادامه دارد، وضعیت اهدای خون در کشور در ایام کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
وضع اهدای خون در ایام کرونا؛ پویش نذر خون تا اربعین ادامه دارد

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با پانا درباره اجرای پویش نذرخون اظهار کرد: این پویش چند سالی است که در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود و در ایام عزاداری سالار شهیدان نیز اجرا شد که تا روز اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی از اهدای 26504 واحد خون در سراسر کشور در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: بیشترین میزان خونی که اهدا شده است از سوی استان‌های یزد با 79 درصد رشد، چهارمحال و بختیاری با 48 درصد رشد، قزوین و مازندران با 48 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

حاجی بیگی درباره وضعیت انتقال خون در ایام کرونا گفت: با وجود تداوم همه‌گیری کرونا در کشور، سازمان انتقال خون ایران با حمایت اهداکنندگان داوطلب و بدون چشمداشت مالی به میزان پایداری از ذخایر خونی رسیده است و در 2 سال گذشته ذخایر ایران به کمبود بحرانی نرسیده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز روزانه و همیشگی است و مختص زمان خاصی نیست و افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته باشند ضمن اینکه در همه مراکز انتقال خون سراسر کشور شیوه نامه‌های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت می‌شود و سلامت اهدا کنندگان خون، وظیفه اصلی مراکز انتقال خون است.

وی یادآور شد: هنگام مراجعه به مراکز انتقال خون برای اهدای خون داشتن کارت شناسایی معتبر الزامی است. برای اهداکنندگان بار اول همراه داشتن کارت ملی و اهداکنندگان مستمر خون، کارت شناسایی معتبر کافی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار