طرح نِمُو در پی ایجاد تحولی نوین در صنعت ورزش دانش‌آموزی است

تهران (پانا) - رئیس کارگروه ورزش و سلامت مجمع ملی جوانان معتقد است طرح نِمُو با ارائه برنامه خود در سه فاز با محورهایی از جمله ایجاد شرایط مناسب، استعدادیابی، تعلیم و پرورش مربیان، ورزش سلامت محور، در پی ایجاد تحولی نوین در صنعت ورزش آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح نِمُو در پی ایجاد تحولی نوین در صنعت ورزش دانش‌آموزی است

نگین مهدیون؛ رئیس کارگروه ورزش و سلامت مجمع ملی جوانان، قهرمان ملی و بین المللی کاراته و نیز ورزشکار نابغه گفت: خلأ ورزشی، اکثراً در مدارس ما احساس می‌شود و آنچه که باعث ایجاد این بی اهمیتی است، دیدگاه نامناسب مربیان و همچنین والدین است.

وی افزود: در مدارس، دروس دیگر همچون ریاضی، فیزیک، زیست، شیمی و... مهم شمرده می شوند، اما هر دانش آموز، در کنار حفظ و یادگیری این دروس، نیاز به فعالیت های روحی و جسمی دارد و ورزش، یکی از بهترین فعالیت ها است.

وی ادامه داد: طرح نِمُو، در واقع مخفف عبارت نگاهی متفاوت به ورزش است. هدف از برگزاری این طرح که در آینده نزدیک به صورت کامل از آن رونمایی خواهد شد این است که، یک جریان و شبکه سازی صورت بگیرد و آینده ای را ترسیم کند که دانش‌آموزان ما در مدارس، در کنار رشته های درسی دیگر، به صورت متمرکز تر و منسجم تر بتوانند به ورزش نگاه ویژه داشته باشند.

مهدیون گفت: قهرمان های آینده ما باید از سوی مدارس به سمت رشته‌های ورزشی هدایت شده باشند، نه اینکه از طریق افراد غیرمتخصص به رشته‌ای که در آن استعداد، بستر و ظرفیت مناسب وجود ندارد، هدایت شوند. در طی این طرح، مدارس ما قرار است راهنمای دانش ‌آموزان برای معرفی به رشته‌های ورزشی مختلف باشند و همچنین برای آنها شرایطی را فراهم خواهیم کرد که دانش آموزان ما از سنین پایین بتوانند به راحتی در هر رشته ورزشی که در آن استعداد دارند فعالیت کنند و با نگاهی بنیادین و حرفه‌ای آینده ای درخشان را رقم بزنند.

شایان ذکر است طرح نِمُو، با ارائه برنامه خود در سه فاز با محورهایی از جمله: ایجاد شرایط مناسب، استعدادیابی، تعلیم و پرورش مربیان، ورزش سلامت محور، در پی ایجاد تحولی نوین در صنعت ورزش آموزش و پرورش است.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار