امام‌جمعه موقت قزوین:

امام حسین(ع) در دعوت خود بین خواص و عام فرق نمی‌گذارد

قزوین(پانا)-امام‌ جمعه موقت قزوین عنوان کرد امام حسین(ع) در دعوت به قیام عاشورا بین خواص و عام فرق نگذاشت؛ به طوری که از یک ساربان عادی تا فرزند خلیفه دوم مسلمانان در فهرست دعوت‌شدگان سیدالشهدا هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۸۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
امام حسین(ع) در دعوت خود بین خواص و عام فرق نمی‌گذارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری، صبح امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی، هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: امام حسین(ع) در دعوت به قیام عاشورا بین خواص و عام فرق نگذاشت؛ به طوری که از یک ساربان عادی تا فرزند خلیفه دوم مسلمانان در فهرست دعوت‌شدگان سیدالشهدا هستند.

وی با بیان اینکه اگر کسی طعم زندگی با حسین(ع) را بچشد، هرگز مکتب حسینی را رها نخواهد کرد، اضافه کرد: بنابراین دعوت به مجالس عزاداری و روضه‌خوانی امام‌حسین(ع) یک دعوت عمومی است و هر کس در این مجالس حضور پیدا کند، از برکت توجه اباعبدالله(ع) سعادتمند می‌شود و نباید بگوید که وضعیت زندگی من خراب است.

حجت‌الاسلام‌ خضری دعوت سیدالشهدا(ع) را واسطه دعوت مردم به سمت خدا دانست و ادامه داد: ائمه اطهار و اهل بیت (ع) همراه بزرگ‌ترین دعوت‌کننده مردم به ویژه مسلمانان به سوی خداوند هستند و در مسیر این دعوت وجود مقدس را وسیله و واسطه قرار می‌دهند. بنابراین جاده رفتن به سوی خدا از مسیر امامان شیعه می‌گذرد و ائمه(ع) اگر چه خداوند نیستند، اما به مثابه مسیر حرکت به سمت خدا هستند.

وی با ذکر اینکه امام حسین(ع) همه افراد را دعوت به حق و حقیقت می‌کند و هیچ‌یک از ما در این زمینه استثنا نیستیم، یادآور شد: بنابراین اباعبدالله(ع) به ما سلام می‌کند و ما باید جواب این سلام الهی را بدهیم. البته در ایامی مانند عاشورا هم امام زمان(عج) ضمن رخصت گرفتن برای حضور در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) همزمان دعوت‌نامه‌ای هم به ما می‌دهد و ما هم باید تصمیم بگیریم که در راه مهدی موعود(عج) برویم و یا در مسیر قبلی خود بمانیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش مکتب امام‌حسین(ع) را خالص‌ترین مکتب شیعه دانست و گفت: برخی مداحان تصور می‌کنند که هر سال باید شعر و سبک تازه‌ای برای مرثیه‌سرایی و مداحی عرضه کنند؛ در حالی که مداحان و شعرای بزرگی مانند «حاج رسول ترک» و «شیخ مرتضی زاهد» روزها فقط با خواندن و زمزمه کردن یک بیت اشک می‌ریختند.

حجت‌الاسلام‌ خضری با یادآوری اینکه منبرها و هیئات مذهبی همگی مسیر رسیدن به حسین(ع) و دعوت به سوی خدا هستند، افزود: بنابراین عزاداران حسینی هم مانند خود امام حسین(ع) مردم را به سوی حق دعوت می‌کنند؛ به همین خاطر مریدبازی و مریدپروری در دستگاه حسینی اصلاً درست نیست؛ چرا که در این گونه کارها شخصیت انسان، محور قرار گرفته و افراد را از دعوت به سوی خداوند دور می‌کند.

وی ادامه داد: قلب و باطن انسان حرم خداوند است و جز در موارد ویژه‌ای مانند ازدواج نباید مهر و عشق احدی جز خداوند در قلب‌های ما جای بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار