جولان کرونا همچنان استوار و ادامه دار

کرج (پانا)- با گذشت روزها و ماه ها که کرونا مردم را درگیر کرده‌ و با زندگی عجین شده و تا به حال این ویروس جان افراد زیادی را در جهان گرفته است، ولی هنوز هم برخی افراد هستند که به‌راحتی و با بی‌مسئولیتی با این مسئله کنار می‌آیند. مسئله ای که یک جهان را درگیر خود کرده‌است.

کد مطلب: ۱۲۰۸۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جولان کرونا همچنان استوار و ادامه دار

واکسیناسیون در سراسر جهان و ایران در حال انجام است اما آمار مبتلایان این ویروس روز به روز در حال افزایش است و آمار قربانیان در کشور ما به ۵۰۰الی۷۰۰ نفر در روز رسیده است.
این آمار ها نشان دهنده‌ زنگ هشداری همگانی برای مردم است. هشداری که اگر به آن توجه نشود آسیب های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
به گفته مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی در رابطه با وضعیت این روزهای کرونا در کشور، تا کنون با انواع مختلفی از این ویروس روبرو شده‌ایم که دلتا کرونا درگیر کننده ترین نوع این ویروس است. کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند ممکن است به صورت خفیف به دلتا کرونا هم مبتلا شوند. همچنین افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند در معرض ابتلا به بیماری کرونا از نوع خفیف هستند.
وضعیت کرونا در کشور اصلا متعادل نیست، طوری که در بیمارستان ها تخت خالی پیدا نمی‌شود و بیماران از این‌ وضعیت ناراحت و آزرده خاطر هستند.
کرونا همچنان جولان می دهد و ‌کشته می گیرد؛ آمار این ویروس در استان البرز هم‌ چشمگیر است و‌ روزانه‌ حدود ۱۴۰۰ نفر مبتلا و قریب به ۲۰ الی۳۰ نفر قربانی این ویروس می شوند و تعداد موارد بستری هم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در روز است.
با وجود این وضعیت و با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا ،در تمام استانهای کشور به مدت ۵ روز محدودیت اعلام شده که همه اماکن عمومی و اصناف به جز مشاغل ضروری تعطیل است که استان البرز هم شامل این محدودیت ها می شود. همچنین محدودیت تردد جاده ای در استان به طور سختگیرانه ای اعمال می شود.
با اعمال این محدودیت ها در استان، انتظار می‌رود اوضاع بهتر شود و این آمارها کاهش پیدا کند.
مردم باید خطر این ویروس را جدی بگیرند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعم از ماسک زدن و در خانه ماندن از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنند تا بتوانیم موج صعودی کرونا را کنترل کنیم.

خبرنگار؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار