قرارگاه عملیاتی کرونا در هلال احمر استان‌ها ایجاد شد

تهران (پانا) - جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد در راستای لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص انجام اقدامات فوری و عاجل به‌ منظور کنترل ویروس کووید ۱۹، همچنین دستورات رییس جمهوری و رییس جمعیت هلال احمر، قرارگاه عملیاتی کرونا در هلال‌احمر استان‌ها تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه عملیاتی کرونا در هلال احمر استان‌ها ایجاد شد

به گزارش جمعیت هلال احمر، در همین راستا مدیران عامل هلال احمر استان های کشور در جلسات جداگانه ای به ارایه برنامه های خود پرداختند.

بنا بر گزارش هلال احمر، شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر استان لرستان آمادگی کامل خود را برای مبارزه، کنترل و واکسیناسیون هموطنان اعلام کرد.

رضایی مدیرعامل هلال‌احمر استان لرستان گفت: طرح های نذر سلامت و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت کنترل ویروس کرونا با جدیت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

برگزاری نخستین قرارگاه عملیاتی کرونا در هلال احمر زنجان

نخستین جلسه قرارگاه عملیاتی کرونا در هلال احمر استان زنجان نیز با حضور قاسم موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان برگزار شد. موسوی در این جلسه اظهار داشت: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اعضای جوانان و داوطلبان هلال احمر که از سال گذشته آغاز شده است، در قالب تیم های ناظران سلامت تداوم می یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی توسط معاونت جوانان در مراسم های مذهبی دهه اول ماه محرم در سطح استان اجرا می شود.

تشکیل ستادهای مردمی مقابله با کرونا به منظور جذب کمک های مردمی و پشتیبانی، توسعه بانک امانات تجهیزات پزشکی به منظور ارائه خدمات رایگان و تامین اکسیژن مورد نیاز برای بیماران کرونایی، برپایی بیمارستان RDH سریع الاستقرار توسط هلال احمر در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از دیگر مباحث مورد تاکید در این جلسه بود.

هلال احمر خوزستان، خود را در قبال حفظ سلامت آحاد جامعه مسئول می‌داند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان هم در نشست فوق العاده قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در این جمعیت با اشاره به فعالیت های انجام شده، از بهره گیری از تمام توان این جمعیت در مهار موج جدید همه گیری ویروس کرونا و همکاری با کادر بهداشت و درمان خبر داد.

دکتر علی خدادادی در این نشست گفت: هلال احمر استان خوزستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به عنوان معین دانشگاه های علوم پزشکی خود را در قبال حفظ سلامت احاد جامعه مسئول دانسته و از تمام ظرفیت ها در این زمینه استفاده کرده است.

وی توضیح داد: تجهیز و فعال سازی بیمارستان آیت الله طالقانی سابق برای پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ سرریز از سایر مراکز درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بر اساس مصوبه شورای تامین استان و تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی، راه اندازی مرکز آزمایشگاهی تشخیص ابتلا به ویروس کرونا (PCR)، مشارکت گسترده در طرح شهید سلیمانی در بخش های حمایتی، نظارت، رهگیری و واکسیناسیون، فعال سازی ۲۲ بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان، توزیع گسترده بسته های غذایی و بهداشتی بین گروه های هدف، توزیع داروهای بیماران کرونایی در داروخانه، اختصاص فضای سینما هلال به مرکز واکسیناسیون عمومی، اجرای طرح های آمران، ناظران و نذر سلامت خادمان حسینی، برپایی ایستگاه های گسترده غربالگری، همکاری با اورژانس جهت پوشش عملیاتی فوریت های پزشکی با توجه به اختصاص بخشی از آمبولانس های مرکز ۱۱۵ به امر انتقال بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و تب سنجی و آزمایش تشخیصی PCR و رپید در مرزهای شلمچه و چذابه بر اساس مصوبه ستاد کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اهواز از جمله این ظرفیت هاست.

تشکیل قرارگاه عملیاتی کرونا در استان آذربایجان شرقی

نخستین جلسه قرارگاه استانی ستاد کرونا در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی هم تشکیل شد.

صمد شریفی جانشین مدیرعامل در این جلسه گفت: جمعیت هلال احمر استان در این راستا اقدام به تشکیل ستاد کرونا استانی کرده و تمامی ظرفیت های امدادی و درمانی خود را جهت مهار کرونا بسیج خواهد کرد.

برگزاری جلسه اضطراری شورای معاونین هلال احمر استان ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم با اشاره به فعالیت قرارگاه‌ عملیاتی کرونا در سطح استان بر توجه ویژه به موارد زیر تاکید کرد: تداوم فعالیت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طبق روال گذشته و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی به جامعه هدف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج و سپاه پاسداران، اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی (۲) با محوریت معاونت جوانان، تشکیل ستادهای مردمی مقابله با کرونا با محوریت معاونت امور داوطلبان به‌منظور جذب کمک‌های مردمی و پشتیبانی، استفاده از بانک امانات تجهیزات پزشکی و توسعه آن جهت ارائه خدمات رایگان به بیماران با استفاده از ظرفیت خیرین، تولید محتوای آموزشی پیشگیری از کرونا، تداوم حضور و همکاری جمعیت هلال احمر در طرح غربالگری مسافران در پایانه مرزی مهران با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تیم بندی و تقسیم کار پرسنل، تیم بندی امدادگران و تیم های توانای خواهران در سطح شعب استان به جهت آمادگی لازم برای حضور در مراکز واکسیناسیون و زیر نظر شبکه های بهداشتی، تهیه بسته های معیشتی با همکاری خیرین توسط معاونت داوطلبان استان، پرداخت کمک هزینه های درمانی به بیماران نیازمند و بخصوص بیماران کرونایی در سطح استان با هماهنگی با روسای بیمارستان های سطح استان و واحد مددکاری بیمارستان ها.

فعال شدن قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در هلال احمر اصفهان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در نشست قرارگاه مقابله با ویروس کرونای جمعیت هلال احمر استان اصفهان از بهره گیری از تمام توان و ظرفیت این جمعیت در پاسخگویی به نیازهای مردم برای مهار موج جدید همه گیری کرونا خبر داد.

در این نشست محمدهاشمی با اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر برای کمک به کادر درمان استان و همچنین فراخوان اعضای داوطلب خدمت به منظور تسریع در روند واکسیناسیون، بر ضرورت ادامه فعالیت های جاری و گسترش سطح کمی و کیفی فعالیت ها در زمینه مقابله با بیماری کرونا تا مهار قطعی این همه گیری تاکید کرد.

آمادگی هلال‌احمر خراسان جنوبی برای تسریع واکسیناسیون عمومی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در نشست فوری قرارگاه عملیاتی کرونای این جمعیت گفت: به دنبال گستردگی کرونا در کشور و پیک پنجم، جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی آمادگی دارد در راستای واکسیناسیون عمومی با هدف کمک به کادر بهداشت و درمان و تسریع فرایند واکسیناسیون شهروندان تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهد.

محمدرضا رضایی در نشست فوری تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در این استان گفت: هلال احمر در صورت تامین داروی مورد نیاز بیماران کرونایی، آمادگی دارد ساعات کار داروخانه این جمعیت را افزایش دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح ناظران سلامت شهید سلیمانی در استان، افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون یک هزار و ۹۴۴ تیم حدود ۱۷ هزار و ۴۰۷ مکان عمومی را مورد بررسی قرار داده است. طی این مدت ۳۹ هزار و ۴۵۳ نفر از خدمات طرح ناظران سلامت شهید سلیمانی بهره‌مند شده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه اجرای طرح نذر سلامت ۲ به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، عنوان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۲۲ هزار ماسک برای توزیع بین عزادارن توسط خیرین تهیه شده است و همچنین ۴۰۰ نفر از جوانان هلال احمر در مراسم ۷۰ هیات مذهبی به منظور پیاده‌سازی شیوه نامه‌های بهداشتی همکاری می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح کمک‌های مومنانه از ابتدای سال جاری با توزیع ۸ هزار بسته معیشتی و ۷۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان متاثر از بیماری کرونا خبر داد و افزود: در این مدت ۸۷۰ نفر از خدمات ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی نیز بهره‌مند شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه دوره های آموزشی آنلاین با محتواهای آموزشی مرتبط با بیماری کرونا برای بیش از ۱۴ هزار نفر برگزار شده است؛ گفت: طراحی و انتشار محتوای آموزشی مرتبط در قالب ۳۵ پوستر، مجموعه اینفوگرافی، کلیپ و موشن‌گرافی بین جامعه مخاطب هلال احمر از دیگر اقدامات بوده است.

راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی کرونا در آذربایجان غربی

با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون انجام اقدامات فوری و عاجل دستگاه‌های اجرایی کشور به هر نحو ممکن جهت کنترل شیوع گسترده ویروس کرونا و همچنین دستور ریاست محترم جمهور و ریاست محترم جمعیت، صبح روز شنبه جلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی با محوریت فعالیت قرارگاه عملیاتی کرونای هلال احمر استان تشکیل شد و اعضای جلسه ضمن ارائه گزارش از عملکرد حوزه خود در این قرارگاه، آمادگی کامل را جهت عملیاتی کردن دستورالعمل قرارگاه ستاد کرونا اعلام کردند.

امیر جعفرزاده مدیرعامل این جمعیت گفت: همه حوزه‌ها و معاونت‌های جمعیت هلال‌احمر استان با کلیه ظرفیت‌های سازمانی، پرسنلی وبابهره گیری از توان اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبانی که تخصص لازم جهت ارائه خدمات پیشگیرانه به ملت عزیز و خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارند؛ سازماندهی می‌شوند تا در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی جهت هرگونه همکاری و فعالیت وارد عمل شوند.

جعفرزاده گفت: طرح‌های نذر سلامت و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و کنترل و غربالگری کرونا در مبادی مرزی، درصورت لزوم تقویت و با جدیت بیشتری ادامه خواهند یافت و شارژ بسته‌های بهداشتی انبارهای امدادی و ارائه خدمات دارویی به بیماران کرونایی در داروخانه‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین، پیگیری و در راستای کنترل هرچه بیشتر کرونا بکارگیری می‌شود.

توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی و توسعه تجهیزات بانک امانات پزشکی به همت هلال احمر گلستان

جلسه فوق العاده شورای معاونین در هلال احمر گلستان با حضور تمامی اعضا تشیکل شد و براساس پیگیری ۱۹ مصوبه فوری جمعیت هلال احمر، در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌ها در جهت کمک به عدم شیوع بیش از پیش دلتا کرونا در سطح جامعه بحث و تبادل نظر و مقرر شد طرح ناظران سلامت همگام با طرح شهید سلیمانی که از سال گذشته برای پایش سلامت مردم و اصناف آغاز شده همچنان با قوت بیشتر ادامه یابد و همزمان با آن طرح نذر سلامت با خادمان حسینی در هیات‌های مذهبی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری محرم‌ انجام و مردم نسبت به رعایت دقیق دستورالعمل‌ها حساس‌سازی شوند.

امدادگران، جوانان و داوطلبان و اعضای کانون‌های دانشجویی هم در مراکز واکسیناسیون حضور یافته و با شبکه ‌بهداشت همکاری می‌کنند. علاوه بر این جوانان این جمعیت در ورودی و خروجی برخی شهرها با هماهنگی دستگاه های مربوطه به کنترل تردد خودروها و پایش سلامت سرنشینان آن‌ها، کمک می‌کنند.

تشکیل ستادهای مردمی مقابله با کرونا، پشتیانی مردمی برای تهیه بسته های معیشتی را تامین می‌کند.

گفتنی است بانک های امانات تجهیزات پزشکی با استفاده از ظرفیت خیرین کپسول اکسیژن رایگان در اختیار بیماران مبتلا به کرونا می‌گذارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان: پاسخگویی به نیازهای مردم برای مهار موج جدید همه گیری کرونا

مظفر محمدخانی در نشست قرارگاه مقابله با ویروس کرونای این جمعیت از بهره‌گیری از تمام توان و ظرفیت هلال‌احمر استان در پاسخگویی به نیازهای مردم برای مهار موج جدید همه گیری کرونا خبر داد.

محمدخانی گفت: تداوم و افزایش کمی وکیفی فعالیت قرارگاه‌ عملیاتی کرونا درسطح استان، تداوم فعالیت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مطابق روال گذشته و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی به جامعه هدف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج و سپاه پاسداران، اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی با محوریت معاونت جوانان، تشکیل ستادهای مردمی مقابله با کرونا با محوریت معاونت امور داوطلبان به‌منظور جذب کمک‌های مردمی و پشتیبانی از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان در این زمینه می باشد.

محمد خانی همچنین تصریح کرد: استفاده از بانک امانات تجهیزات پزشکی و توسعه آن جهت ارائه خدمات رایگان به بیماران با استفاده از ظرفیت خیرین، تولید محتوای آموزشی پیشگیری از کرونا، تیم بندی امداد گران وتیم های توانای خواهران در سطح شعب استان به جهت آمادگی لازم، انجام مقدمات خرید بسته های۷۲ ساعته جهت تقویت انبارهای امدادی، تهیه بسته های معیشتی با همکاری خیرین توسط معاونت داوطلبان استان، پرداخت کمک هزینه های درمانی به بیماران نیازمند و علی الخصوص بیماران کرونایی در سطح استان از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بودند که تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ گردید.

قرارگاه عملیاتی کرونا در جمعیت هلال احمر استان فارس آماده هرگونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی است

صبح روز یکشنبه ۲۳ مرداد ماه جمعیت هلال احمر فارس قرارگاه عملیاتی کرونا را در ستاد استانی و با حضور شورای معاونین این جمعیت برگزار کرد.

جانشین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در این نشست اضطراری بر بهره گیری از تمام توان و ظرفیت این جمعیت در پاسخگویی به نیازهای مردم برای مهار موج جدید همه گیری کرونا تاکید کرد.

سید محمدرضا افضلی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم، معاونت جوانان نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی داشته باشد و محتواهای آموزشی و بروشورهای پیشگیری از کرونا در تمامی مکان‌های عمومی استان و فضای مجازی منتشر شود.

افضلی یادآور شد: جمعیت هلال احمر فارس از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره تلاش کرده است تا در این راستا ضمن ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود از تمام ظرفیت‌های موجود در زمینه مقابله با این پدیده و همکاری با سایر دستگاه‌های مربوطه استفاده کند.

وی بر تداوم همکاری جمعیت هلال احمر فارس با دانشگاه علوم پزشکی در راستای مقابله با کرونا تاکید و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان فارس کلیه ظرفیت‌های فیزیکی، پرسنلی همچون اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبانی که توانایی و تخصص لازم جهت ارائه خدمات پیشگیرانه به عموم مردم و خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارند؛ فراخوان کرده تا در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

افضلی در پایان گفت: طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی در مراسم مذهبی و عزاداری ها و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از برنامه های جمعیت فارس در در حال انجام است.

افزایش خدمات دارویی و درمانی در هلال احمر خراسان شمالی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ضمن اعلام راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با کرونا در این استان گفت: برنامه‌های عملیاتی در جمعیت هلال احمر استان پیگیری خواهد شد و مرکز ۱۶ ساعته تست کرونا در درمانگاه جمعیت هلال احمر بزودی راه‌اندازی می‌شود.

ابوالفضل محبان ادامه داد: تعداد تیم های نذر سلامت و خادمین حسینی ۲ جهت ارائه خدمات به عزاداران حسینی در هیات‌های مذهبی استان تقویت می شود و نسبت به تهیه و توزیع بروشور و محتوای آموزشی اقدام خواهد شد.

وی افزود: با تشکیل مجمع خیرین و کمیته مردمی در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر، مشارکت‌های مردمی را جهت کمک به به مراکز درمانی افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در جهت رفاه حال مردم برای دریافت داروهای کرونا ساعت کار داروخانه تا ساعت ۲۳ شب افزایش یافته و همچنین درمانگاه جهت ارائه خدمات درمانی در روز جمعه و روزهای تعطیل به صورت کشیک دایر است.

تشکیل قرارگاه عملیاتی کرونا در جمعیت هلال احمر استان هرمزگان

در پی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمعیت هلال احمر، قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جمعیت هلال‌ احمر استان هرمزگان با حضور شورای معاونین این جمعیت برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر از ابتدای همه گیری شیوع کرونا همواره در جبهه های مختلف در کنار مدافعان سلامت و سایر دستگاه های مسئول در زمینه کنترل و پیشگیری فعالیت دارد.

سلحشور گفت: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد تا در صورت اضطرار با برپایی بیمارستان های صحرایی و استفاده از ظرفیت سالن های چند منظوره خود جهت خدمات رسانی به بیماران کرونایی همکاری داشته باشد.

همچنین در شامگاه یکشنبه ۲۴ مرداد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان از پست های کنترل مبادی ورودی شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان بوشهر تشکیل شد

در تاریخ سه‌شنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا جمعیت استان تشکیل شد.

غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با تسلیت ایام دهه اول محرم گفت: جمعیت هلال‌احمر از ابتدای شیوع ویروس کرونا در طرح‌های مختلف آن همچون طرح شهید حاج قاسم سلیمانی کنترل و غربالگری کرونا، طرح نذر سلامت، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه متأثران از کرونا و همچنین تعداد اقلام بهداشتی ویژه بیماران خاص اقدام کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر عنوان کرد: دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ در شهر بوشهر و شهر برازجان راه‌اندازی شده است که خدمات واکسیناسیون کوئید ۱۹ را برای شهروندان انجام می‌دهد جمعیت هلال‌احمر همواره در روزهای سخت در کنار آسیب‌دیدگان بود و هست و هم اکنون هم که جامعه نیاز به حضور جمعیت هلال‌احمر دارد با تمام ظرفیت و توان کارکنان اعضای داوطلبان جوانان امدادگران پای‌کار هستند و خدمات مختلفی را انجام می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار