وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون عمران چه گفت؟

اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها متخصص باشند نه سیاست مدار

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس با وزیر علوم عنوان کرد که وزیر علوم به سیاسی بودن اعضای هیئت امنای دانشگاه‌ها اشاره کرده و تاکید دارد انتخاب این افراد باید صرفاً بر اساس تخصص و دانش آنها باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها متخصص باشند نه سیاست مدار

به گزارش خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح جلسه روز یکشنبه ( 24 مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: آقای زلفی گل در جلسه امروز برنامه‌های خود را برای مدیریت وزارت علوم ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص توجه به طرح استاد محوری به جای دانشگاه محوری در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین ارائه برنامه برای ساماندهی کنکور بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای زلفی گل همچنین به نظارت مبتنی بر سیستم فناوری اطلاعات بر تخلفات موجود اشاره و برنامه‌هایی را در خصوص ارتقاء ارتباط دانشگاه با صنعت ارائه کرد. از سوی دیگر رویکرد جوانگرایی، توجه و تقویت رشته های علوم انسانی از جمله مواردی بود که در جلسه امروز به آن اشاره شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایری خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم به سیاسی بودن اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها اشاره و تاکید کرد که انتخاب اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها باید بر اساس دانش و تخصص افراد باشد. وی همچنین در رابطه با اصلاح نحوه پرداخت حقوق کارکنان وزارت علوم موضوعاتی را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار