با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان

نهمین سوگواره احلی من العسل در حسینیه اعظم شهر زنجان برگزار شد

زنجان (پانا)- همزمان با سراسرکشور و با حضورآیت اله خاتمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و همچنین حسن مظفری مدیر کل آموزش و پرورش و و نیز با شرکت جمع محدودی از دانش آموزان و با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی ، نهمین سوگواره احلی من العسل، در حسینیه اعظم شهر زنجان به یاد رشادت های حضرت قاسم بن الحسن(ع) در کربلای معلی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نهمین سوگواره احلی من العسل در حسینیه اعظم شهر زنجان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، آیت اله خاتمی در ابتدای این مراسم با گرامیداشت ایام عزاداری ابا عبداله الحسین (ع) گفت: به رسم ایجاد شده ششمین روز ماه محرم به یاد حضرت قاسم بن الحسن(ع) نام گذاری شده است و که این نام گذاری ها نشان از برجستگی خاصی است که این عزیزان از نظر جایگاه شخصیتی، مقام معنوی و اثر گذاری دارند.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: اکنون سال هاست این روز را در آموزش و پرورش و در سطح استان گرامی می‌داریم و قبل از شرایط کرونایی این مراسم به صورت دسته عظیمی برگزار می شد، اما حالا به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود که امیدواریم با دعای شما نوجوانان سال بعد بدون بیماری کرونا با برپایی دسته باشکوه عزاداری این مراسم را برگزار کنیم.
آیت اله خاتمی با اشاره به اینکه برخی از کلمات و عبارات از جمله عبارت " احلی من العسل" در تاریخ ماندگار شده اند ابراز کرد: امام حسین (ع) در راستای رضای خدا، پیامبر، اهل بیت (ع) و مردان آزاده تاریخ و غیرتمند فرمود: من ذلت نمی پذیرم. در ادامه وفاداری یاران و اصحاب امام برای آیندگان روشن کرد که همه یاران و اصحاب امام یک منطق دارند و آن تبعیت از امام ، عزت ، شرف، شهادت و سربلندی بود.
امام جمعه زنجان با اشاره به ماجرای امام حسین (ع) و حضرت قاسم بن الحسن(ع) تصریح کرد: عبارت احلی من العسل بهترین تعبیری است که یک نوجوان از مرگ می تواند داشته باشد.
وی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که فرمود انقلاب ما پرتوی از انقلاب عاشوراست، افزود: عده ای هم از نوجوانان ما در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس که الگوی آنها همان عاشور است، حضور داشتند و مدرک فارغ التحصیلی خودشان را با رنگ همیشه ماندگار خون و شهادت گرفتند.

آیت اله خاتمی در ادامه افزود: ۴۱۹ دانش آموز شهید از این استان تقدیم انقلاب شده است که این دانش آموزان با همراهی معلمان خود رفتند و امروز نیز یاد این معلمان و دانش آموزان شهید را گرامی می داریم.
نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: آینده برای شما نوجوانان است، اگر جامعه خود را زیباتر می خواهید با انتخاب خوب آن را زیباتر رقم زنید، سنگر امروز شما سنگر مدرسه است. از نظر عملی و اخلاقی خود را بسازید و برای ساختن ایران آزاد، آباد و مستقل و گل سر سبد منطقه بکوشید.
آیت اله خاتمی همچنین با اشاره به کسب 3 رتبه برتر در کنکور 1400 و کسب 6 مقام برتر در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان استان، عنوان کرد: از جامعه فرهنگی استان، خانواده ها و دانش آموزان تشکر می کنیم. امسال بعد از پیروزی انقلاب اولین سالی بود دانش آموزان به موفقیت های خوبی در این زمینه دست یافتند که امیدواریم در سال های آتی نیز با همین روال شاهد موفقیت های بیشتر باشیم.

حسن مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر از حضور امام جمعه، از مشارکت صدا و سیما و تمامی کسانی در برگزاری این مراسم سهیم بودند، تشکر کرد.

شایان ذکر است این مراسم معنوی که دبیرخانه مرکزی آن امسال در استان زنجان بود، همزمان از شبکه های ملی تلویزیونی و کانال های کشوری مرتبط در شبکه شاد پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار