راهیابی دانش‌آموزان شهرستان‌های تهران به مسابقات نجوم کشوری

شهرری(پانا)- مدیر پژوهش‌سرای رازی ناحیه یک ری از برگزاری بیست و دومین همایش استانی نجوم و دومین مسابقات علمی پژوهش سراهای دانش آموزی در پژوهش سرای رازی که قطب نجوم استان است ، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی دانش‌آموزان شهرستان‌های تهران به مسابقات نجوم  کشوری

هنده مجدی مدیر پژوهش‌سرای رازی ناحیه یک ری در‌گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: این مسابقه علمی که در سطح شهرستان‌های استان تهران به‌صورت غیر حضوری و مجازی برگزار شد، حدود ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان ‌از‌ پژوهش‌سراهای‌ رودهن، پردیس، بهارستان، اسلام‌شهر، شهریار به مرحله استانی راه یافته بودند.

او در ادامه از راهیابی ۲۵ ‌دانش‌آموز در هفت گرایش مختلف به مرحله کشوری خبر داد و تاکید کرد: یکی از اهداف این همایش ترویج علم نجوم و ستاره شناسی در تمامی مقاطع آموزشی برای دانش آموزان در سطح کشور بود.

مجدی در رابطه با روند برگزاری مسابقات توضیح داد: ثبت نام از آذر سال ۱۳۹۹ در سایت همگام توسط دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی ،دوره اول و دوم متوسطه انجام شد و مرحله منطقه ای در اسفند ماه بر گزار شد و آثار دانش آموزان از طریق همگام در هفت گرایش بارگذاری شد و مرحله استانی نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار و داوری توسط قطب استانی انجام گرفت و اسامی به قطب کشوری در گرایش مقالات علمی پژوهشی ،محتوای نجومی، تولید محتوای نجومی،کتابچه مصور،نجومی رصدی ، ساخت ابزار نجومی و انجمنهای علمی به قطب کشوی ارسال شد.

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار