استقبال اعضای کمیسیون امنیت ملی از برنامه‌های امیر عبداللهیان

تهران (پانا)- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی از تبادل نظر اعضای این کمیسیون با حسین امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه خبر داد و گفت اعضای کمیسیون در این نشست از برنامه های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی آیت الله رییسی استقبال کردند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استقبال اعضای کمیسیون امنیت ملی از برنامه‌های امیر عبداللهیان

«محمود عباس‌زاده مشکینی» در توضیح نشست روز شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت:‌ در جلسه امروز «حسین امیرعبداللهیان» گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت امور خارجه در کمیسیون حاضر شده و به مدت ۲ ساعت بین وزیر پیشنهادی و نمایندگان عضو تبادل نظر شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وزیر پیشنهادی تحلیل جامعی از وضعیت موجود کشور در سیاست خارجی بر اساس مدل (swot) ارائه کرد و ارزیابی از فرصت‌ها، آسیب و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت صحنه سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور توسط ایشان به سمع و نظر نمایندگان رسید.

وی ادامه داد:‌ پیشنهاداتی نیز توسط اعضای کمیسیون در این جلسه مطرح شد و امیرعبداللهیان با حوصله به سوالات پاسخ داد.

مشکینی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده و با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی از بدنه وزارت خارجه هستند و مدت قابل توجهی نیز در مجلس مسئول تنظیم ارتباطات خارجی بودند، به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون از برنامه‌های وزیر پیشنهادی استقبال کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس سخنان امیرعبداللهیان، ایشان در پیگیری راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و پیگیری و تامین ‌منافع ملی، مطالبات و انتظارات مردم از وزرای موفق کشور محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار