رئیس کمیسیون فناوری و ارتباطات مجلس دانش‌آموزی شهر تهران:

پیرو مکتب امام حسین (ع) باشیم

تهران( پانا)- نگاه به روضه‌های امام حسین (ع) باید به عنوان یک مکتب باشد. مکتب مقاومت در برابر ظلم، مکتب ایثار و اخلاص.

کد مطلب: ۱۲۰۷۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پیرو مکتب امام حسین (ع) باشیم

کیان نوروزی؛ رئیس کمیسیون فناوری و ارتباطات در شهر تهران، در جلسه ای که به مناسبت روز مجامع عصر امروز برگزار شد با اشاره به ایام محرم گفت: اولین تفاوت مکتب امام حسین با مجامع دیگر این است که مکتب ها و مجامع دیگر همه جا شعبه ندارند، اما مکتب امام حسین (ع) همه جای جهان شعبه دارد.

وی در ادامه به دیگر تفاوت مکتب امام حسین با سایر مجامع اشاره و بیان کرد: تفاوت دوم در این است که برای شرکت کنندگان در مجمع امام حسین(ع) هیچ‌ هزینه‎ و آزمونی وجود ندارد. حتی گزینش هم ندارد. کسی بخواهد در این مجمع شرکت کند، کار به این ندارد که چه کسی هست و سابقا کجا بوده است، محبت، وفاداری و احترام اولین اصل ورود است. تعداد اعضای مجامع دیگر محدود است، اما تعداد اعضای مکتب امام حسین (ع) محدود نیست. تعداد محبین و رهروان راه امام‌حسین (ع) بی نهایت است.

وی همچنین ضمن تاکید بر عملگرایی در دیدگاه مکتب امام حسین افزود: طرح های مجامع دیگر تئوری است اما مکتب کربلا عملی است. در عمل باید فرا بگیرید و آنچه آموخته‌ایم را باید عملا نشان دهیم. مکتب عاشورا در ادب، احترام و‌ وفاداری سرآمد است. حضرت یوسف ده برادر داشت اما بی وفا بودند، اما امام‌ حسین(ع) یک برادر داشت که اوج وفا بود. درس‌های کربلا جهشی است. حر قهرمان لشکر یزید بود، اما با یک تصمیم و یک توبه قهرمان لشکر امام حسین (ع) می‌شود. زمان خاصی هم ندارد. فقط شب عاشورا زیارت امام حسین را نمی‎خوانیم. یکی از اعمال شب قدر هم زیارت امام حسین است. در هر شب جمعه زیارت امام حسین وارد شده است. هر نمازی که می‌خوانیم با تربت کربلا می‌خوانیم.

نوروزی در ادامه به نبود غرور در مکتب امام حسین اشاره و اظهار کرد: غرور در مکتب امام حسین(ع) نیست. در مجامع دیگر اغلب افراد وقتی به عنوانی می رسند، مغرور‌ می‌شوند. اما در ‌کربلا شاهد این هستیم که افراد امام‌ (ع) در مقابل امام(ع) می‌ایستند و ‌تیر می‌خورند تا امام ‌نمازش را بخواند و سرآخر با بدن پر از تیر از امام می‌پرسند: أرضیت؟ یعنی جانش را داده اما در آخر می‌پرسد آیا از من راضی هستی؟ در مکتب امام حسین(ع) افراد جان می‌دهند اما مغرور نمی‌شوند.

موسس مجمع ملی همبستگی ایران جوان به عشق حسینی در مکتب امام حسین (ع) اشاره و اذعان کرد: مراکز علمی جاهل را عالم می‌کنند، اما خواب را بیدار نمی‌کنند، بی غیرت را غیور نمی‌کنند، اما مکتب امام حسین شورآفرین است و مقاوم ساز‌. در دانشگاه امام‌حسین (ع) افراد از روی عشق پا به میدان می گذارند.

نوروزی در ادامه به جایگاه و مقام حضرت قاسم(ع) پرداخت و بیان کرد: حضرت قاسم نوجوان مکتب امام حسین(ع) از جایگاه رفیعی برخوردار است. در قرآن کریم آیه‌ای وجود دارد که به هر کس که استطاعت پیدا می‌کند دستور رفتن به حج را می‌دهد: «وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْت» (آل عمران/ ۹۷). هرکس که به مکه رفت باید طواف کند «وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِیق» (حج/ ۲۹) پس همه افراد برخوردار باید به مکه بروند و در مکه حداقل بیست و یک بار طواف کنند. هفت بار برای عمره، هفت بار برای حج و هفت بار برای وداع یا نساء. استثنائی هم وجود ندارد. حتی حضرت مهدی (عج) که هرسال به مکه می‌رود باید بیست و یک‌بار طواف کند. هرکس هم که طواف می‌کند باید کنار کعبه، دور نیم دایره دور قبر حضرت اسماعیل که در کنار مقام ابراهیم است را هم دور بزند. چرا؟ مگر‌ حضرت اسماعیل چه مقامی دارد؟

رئیس مجمع ملی همبستگی ایران جوان ادامه داد: زمانی که حضرت ابراهیم (ع) به حضرت اسماعیل(ع) سیزده ساله گفت: «يَا بُنَيَّ إِنِّی أَرَى فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُک» (صافات/ ۱۰۲) فرزندم من در خواب می‎بینم که تو را ذبح می‌کنم، این پسر سیزده ساله گفت: «يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَر» انجام بده آنچه خدا گفته است. این مقام حضرت اسماعیل از تسلیم او در برابر امر خداوند است. اما حضرت قاسم یک تفاوتی با حضرت اسماعیل دارد. حضرت قاسم علاوه بر تسلیم بودن در برابر امر خدا، به امر او رضایت کامل هم داشت. میان تسلیم بودن و راضی بودن تفاوت است. حضرت قاسم در پاسخ به امام حسین (ع) در رابطه با شهادت گفت: احلی من العسل.

وی در پایان ضمن تبریک روز مجامع خاطر نشان کرد: پیرو مکتب امام حسین(ع) باشیم. فراموش نکنیم که امام حسین (ع) برای رفع مشکل مردم کوفه پا به میدان گذاشت و ما در مجامع نیز با هدف رفع مشکل از جامعه روی کار آمده‌ایم. ما باید هدف امام حسین را دنبال کنیم و مکتب ایشان را هدف خود قرار دهیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار