ادامه رکوردهای انفجاری کرونا در خوزستان

مراجعه ۸۳۰۰نفر به بیمارستان طی شبانه روز گذشته

اهواز (پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از شیوع بحرانی کرونا در استان اعلام کرد ۸۳۰۰نفر به بیمارستانهای استان در طول شبانه روز گذشته مراجعه کرده اند و ۵۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه ۸۳۰۰نفر به بیمارستان طی شبانه روز گذشته

فرهاد ابول نژادیان امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت هزار و ۳۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان های استان داشتیم که باز هم یک رکورد جدیدی به شمار می‌رود.

او در ادامه افزود: در کنار بیمارستان های دانشگاهی و تامین اجتماعی استان، بیمارستان های نظامی و خصوصی نیز به کمک مردم آمده اند و همه تلاش ما بر این است که تخت عادی و ویژه برای بیماران تامین شود.

ابول نژادیان تاکید کرد: ظرفیت بیمارستان ها و تاب آوری نظام سلامت یک حد مشخصی دارد و اگر تعداد مراجعین بیشتر شود ممکن است در روزهای آینده دچار مشکل شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد:تعداد ورودی به بیمارستان ها خیلی بیشتر از آن چیزی است که ترخیص می‌شوند و از آنجا که ظرفیت محدودی داریم به همه مردم استان تاکید می‌کنم تنها ۲ هفته در خانه‌های خود بمانند تا بیماری کنترل شود.

ابول نژادیان ضمن ابراز نگرانی شدید از تاب آوری نظام سلامت استان بیان کرد:اگر نظام سلامت دچار آسیب شود و تاب آوری این سد دفاعی کمرنگ شود میزان مرگ و میر بالا می رود و مردم دچار مشکل تامین تخت بیمارستانی می شوند، بنابراین باید تا حد امکان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار