تاسیس اولین هنرستان کاردانش کشاورزی در ورامین

ورامین(پانا)- رئیس آموزش و پرورش ورامین با امضاء تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی و تصویب شورای آموزش و پرورش از تأسیس اولین هنرستان کاردانش کشاورزی شرق استان تهران در ورامین خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس اولین  هنرستان کاردانش کشاورزی در ورامین

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، اولین هنرستان کاردانش کشاورزی جنوب شرق استان تهران در ورامین تأسیس می‌شود.

امیر محمدی، مدیر آموزش و پرورش ورامین در این رابطه گفت: با توجه به اقلیم خاص ورامین، این منطقه به عنوان قطب تولید غذایی در محصولات کشاورزی مطرح و از پتانسیل ارزشمندی در این زمینه برخوردار است. بنابراین نیاز به نیروی متخصص کشاورزی برای مانیتورینگ کشت و اصلاح الگوهای کشاورزی محسوس است که این خود زمینه و شرایط ویژه اشتغال برای دانش آموختگان گرایش‌های مختلف حوزه کشاورزی را در این منطقه فراهم می‌کند.

او هنرستان کشاورزی را حاصل همسویی هدف و تعامل آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی دانست و افزود: این هنرستان، اولین هنرستان کشاورزی جنوب شرق استان تهران است که با تعامل اداره تحقیقات کشاورزی ورامین در مرکز تحقیقات کشاورزی از مهرماه امسال شروع به کار خواهد کرد و در پایه دهم دانش‌آموز می‌پذیرد.

مدیر آموزش و پرورش ورامین بیان کرد: این هنرستان در سه رشته پرورش گیاهان دارویی، پرورش گیاهان زینتی و کشت محصولات گلخانه‌ای دانش‌آموز می‌پذیرد. دانش‌آموزان در حین تحصیل از امکانات تحقیقاتی و فارم‌های عملیاتی مرکز تحقیقات کشاورزی ورامین بهره خواهند برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار