خسارت 17 میلیارد تومانی سیل به تاسیسات تامین آب آشامیدنی استان قزوین

تهران (پانا) - با انجام برآوردهای دقیق پس از اجرای عملیات عمرانی و امدادی تامین آب آشامیدنی سیل زدگان اخیر در محدوده دو شهر آوج و معلم کلایه استان قزوین به همراه 19 روستای تابعه آنها مشخص شد سیل مذکور 171 میلیارد و 200 میلیون ریال به منابع، تاسیسات و تجهیزات تامین آب آشامیدنی خسارت وارد کرده است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
خسارت 17 میلیارد تومانی سیل به تاسیسات تامین آب آشامیدنی استان قزوین

به گزارش وزارت نیرو، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اعلام این مطلب افزود: بلافاصله پس از وقوع سیلاب تیم‌های ارزیابی و امدادی به منطقه اعزام و جبران صدمات آغاز شد تا مردم مشکلی در زمینه تامین آب آشامیدنی نداشته باشند.

"مهدی حسین خانی" ادامه داد: بازسازی چشمه و قنوات حادثه دیده، ترمیم خطوط انتقال و توزیع، انشعابات و ارسال تانکر آب سیار در مناطق مورد نیاز و انجام پایش کیفی مستمر جریان آب آشامیدنی مردم سیل زده از جمله اقدام‌های صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات پس از وقوع سیل تامین آب آشامیدنی است، تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت و امداد رسانی سریع و صحیح در سیل اخیر قزوین به گونه‌ای صورت گرفت که هیچگونه گزارشی مبنی بر بیماری ناشی از نوشیدن آب ناسالم منتشر نشد.
حسین خانی با اشاره به اینکه چهار روستا از مجموع 19 روستای سیل زده تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار نداشته‌اند، اضافه کرد: با این حال در این روستاها نیز خدمات رسانی و بازسازی تاسیسات در حال انجام بوده تا اهالی روستاها مشکل و خطری از بابت آب شرب نداشته باشند.
وی در پایان وقوع همزمان خشکسالی بی‌سابقه و سیل در استان قزوین را در ادامه زنجیره حوادث طبیعی در دنیا و ناشی از تغییر اقلیم جهانی دانست و تاکید کرد که به دنبال سطح جدیدی از مدیریت و اجرا هستیم تا اثرهای سوء چنین رخدادهایی را به حداقل برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار