معرفی کتاب عزیزتر از جان، یک روایت عاشقانه

قرچک(پانا)- کتاب عزیزتر از جان عنوان کتابی است که روایت گر خاطرات شهید ابوالفضل راه چمنی شهید مدافع حرم شهرستان پاکدشت از زبان همسرش و به قلم کبری خدابخش دهقی است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی  کتاب عزیزتر از جان، یک روایت عاشقانه

شهید ابوالفضل راه‌چمنی متولد دوم اسفند ماه سال ۱۳۶۴ در شهر ورامین استان‌ تهران است.خانواده‌ شهید درباره هوش و ذکاوت او بیان کردند، استعداد ابوالفضل از همان دوران‌ کودکی او را در زمره‌ نخبگان قرار داده بود و این امر علاوه بر فعالیت‌های‌ گسترده فرهنگی و مذهبی در تمام دوران‌ تحصیلی او نیز مشهود بود که پس از اخذ‌ دیپلم برای خدمت به کشور به سپاه‌ پاسداران ملحق شد.

این شهید پس از ورود به سپاه‌پاسداران برای ادامه تحصیل رشته‌ ریاضی را برگزید و علاوه بر کسب مدرک‌ کارشناسی با معدل‌ بالا، توانست در مسابقات المپیاد‌ ریاضی استان‌تهران نیز مقام‌ دوم را کسب کند و تمام اینها در شرایطی بود که فعالیت‌های فرهنگی‌ هیچ‌گاه کمرنگ نشد.

خانواده شهید راه‌چمنی ضمن اشاره به پیگیری‌های‌ بسیار او برای دایر‌کردن نماز جماعت برای نوبت‌ صبح در مسجد محله‌شان، تصریح کردند: شهید بزرگوار با آیات‌نوربخش قرآن کاملا مانوس بود و هیچ گاه نماز‌اول‌ وقت را ترک نکرد. ناگفته نماند شهید از آنجایی که در رشته‌های کوه‌نوردی، صخره‌نوردی، غواصی، چتربازی، جودو و چندین رشته ورزشی دیگر حرفه‌ای بود در محل‌خدمتش علاوه بر فعالیت‌های‌ فرهنگی، به عنوان مربی‌ورزشی نیز فعالیت می‌کرد.

خانواده‌ شهید اظهار کردند: با وجود تشدید درگیری‌ها بین جبهه‌ اسلام و تکفیری‌ها در سوریه و عراق، عاشقان و دلیرمردان بسیاری از جمله شهید راه‌چمنی که از ابتدای درگیری‌ها و با پافشاری‌فراوان موفق شد هشت‌بار به جبهه‌های نبرد اعزام شود و در جمع رزمندگان پاکستانی، فرماندهی بچه‌های‌ زینبیون را به عهده گیرد.

شهید ابوالفضل راه‌چمنی پس از هشت بار اعزام به جبهه‌ها و در ۱۶فرودین‌ماه سال ۱۳۹۵ بر اثر ترکش‌ خمپاره در العیس جنوب‌غرب حلب به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید ابوالفضل‌راه‌چمنی پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای روستای‌«ارمبویه» از توابع شهر پاکدشت به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار