آیین گرامیداشت روز خبرنگاردر البرز برگزار شد

کرج (پانا)- به مناسبت روز خبرنگار سازمان دانش آموزی استان البرز از خبرنگاران این استان دعوت و در مراسمی از آنان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین گرامیداشت  روز  خبرنگاردر البرز برگزار شد

فرشته فهمیده معاونت پرورشی و فرهنگی استان در این مراسم با اشاره به زحمات خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا باید از سازمان دانش آموزی تشکر کنم که زحمات بسیاری در این راستا متحمل شدند به نظر من اصلی ترین کار دانش آموزان خبرنگار پیامرسانی از حوزه آموزش و پرورش که متولی تعلیم و تربیت هستند که در راستای رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت تلاش و کوشش می کنند.

وی افزود: طبق قانون رسمی آموزش و پرورش یعنی صنعت تحول بنیادین است که مجموعه فعالیت های مارا در این حوزه تعریف کرده‌اند و برنامه های اجرایی ،راهبردی این معاونت نیز توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است که در همین راستا قدم برداشته ایم و فعالیت هایمان را اجرایی می کنیم.

فهمید در ادامه افزود: یکی از اصلی ترین رکن های این سازمان این است که استعداد هارا شناسایی کنند و کمک به شکوفایی این استعداد ها داشته باشند.فرزندان ایران اسلامی سرمایه های انقلاب هستند باید طوری پرورش پیدا کنند که پشتیبان ما در آموزش و پرورش باشند.

معاونت پرورشی و فرهنگی استان در خصوص خبرگزاری پانا گفت : پانا یکی از مهم تربن اهدافی است که سازمان دانش آموزی در این حوزه گام های استواری برداشتند تا بتوانند در این زمینه به نتیجه و مقصد اصلی برسند.یکی از نقشه های تحولی ما نقش اجتماعی دانش آموزان در اجتماع و مدارس است که محور اصلی در این زمینه دانش آموزان هستند بنابراین باید محیطی برای دانش آموز فراهم شود که کارهایی که میتواند ارائه کند به نحوه احسن انجام دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سعی کردیم تمام کارهایمان دانش آموز محور باشد و به همین دلیل خداروشکر در زمینه های مختلف موفق ظاهر شده ایم.

زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد ما به هیچ عنوان برنامه هایمان را تعطیل نکردیم با اینکه مدارس تعطیل شد ولی تعلیم و تربیت هرگز تعطیل شد برای اینکه کودکان این سرزمین به اهدافشان برسند ما هیچ وقت بحث را از تربیت اصیل دور نکردیم.

فهمیده در پایان تاکید کرد: سازمان دانش آموزی باید مجریان توانمندی تربیت کند تا در زمینه های مختلف فعالیت چشمگیری داشته باشند و امیدوارم تعداد این دانش آموزان بیشتر شود و الگویی باشند برای سایر دانش آموزان که نقش اصلی مان را به عنوان یک مسلمان به خوبی در جامعه ایفا کنیم و در نقش دهی هم مفید واقع شویم.

همچنین محسن صادقیان مدیر سازمان دانش آموزی استان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی شهید خبرنگار و عرض تبریک به دانش آموزان خبرنگار افزود: خبرنگاری حرفه‌ای است که در آن رسالت و انصاف حرف اول را میزند در نتیجه خبرنگاران وجدان بیدار یک جامعه هستند ‌خبرنگاران در طول تاریخ همیشه در صحنه ها حضور داشته اند تا اتفاقات و وقایع جامعه را درست به مردم اطلاع رسانی کنند.
صادقان اضافه کرد:خبرنگاران نباید خود را دچار حاشیه سازی کنند زیرا روی قلم آنها هم تاثیر می‌گذارد پس حفظ رسالت شغلی یک خبرنگار از همه چیز مهم تر است به نظر من با فعالیت هایی که یک خبرنگار انجام میدهد و تاثیر قلمی که دارد ؛ میتواند به بزرگترین و قدرتمند ترین فرد جامعه تبدیل شود زیرا این حرفه قدرت و وجاهت می‌آورد و خبرنگارانی هستندکه در جهان موفق هستند و نادیده گرفته نمیشوند، همچنین خبرنگاران با ارتباط هایی که با افراد مختلف در جامعه دارد از روابط عمومی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

صادقیان در پایان گفت: عشق به این حرفه کمک میکند تا سختی های این شغل را تحمل کرد بنابراین یک خبرنگار باید پیگیر و از ظرفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند در حرفه خود موفق شود.در پایان از دانش آموزان فعال خبرنگار پانا در سطح استان تقدیر شد.

خبرنگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار