فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در مناطق استان زنجان

زنجان (پانا)- پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در تمام نواحی و مناطق استان زنجان برای مراجعه داوطلبان دانشگاه جهت انتخاب رشته دایر شده‌است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در مناطق استان زنجان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان،رئیس اداره مشاوره تربیتی وتحصیلی در گفتگوی زنده با برنامه تلویزیونی سلام زنجان با اعلام این خبر افزود: این پایگاه ها در مناطق 14 گانه استان و مرکز مشاوره اداره کل فعالیت دارند.
مهدی نیکخواه در ادامه اظهار کرد: در پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش، مشاوران با آموزش های تخصصی و دوره های مرتبط که قبلاً طی کرده اند،خدمات راهنمایی و مشاوره کنکور را انجام می دهند و به همین سبب توصیه می کنیم دانش آموزان از مراجعه به موسسات غیرمعتبر که فاقد صلاحیت های لازم هستند خودداری کنند.

وی افزود: انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه و مناسب اهمیت بسیاری دارد، زیرا در انتخاب های بعدی و طراحی مسیر زندگی تحصیلی-شغلی داوطلبین موثر است و منجر به رضایتمندی در فرد خواهد شد، ولی انتخاب نادرست سبب افت تحصیلی و نهایتاً افت علمی دانشگاه ها، تضییع منابع اقتصادی و انسانی، نارضایتی و بی انگیزگی و نهایتاً موجب آسیب های روانی در زندگی فردی و اجتماعی دانشجو می شود.
نیکخواه اشاره کرد: مشاوران آموزش و پرورش بهترین مشاوران انتخاب رشته هستند، چرا که این افراد ویژگی های روانی- اجتماعی و تیپ شخصیتی دانش آموزان را هم به صورت دانشگاهی و هم به جهت سابقه کاری، بهتر می شناسند و مستقیماً در طول سال های تحصیلی با دانش آموزان و خانواده ها در ارتباط بوده اند. بنابراین بهتر می توانند در تعیین اولویت های رشته ها و شهر ها و فرآیند انتخاب رشته به داوطلبان کمک کنند.
وی تصریح کرد: برخی افراد سودجو و آموزشگاه هایی که در فصل انتخاب رشته کنکور، قارچ گونه رشد می کنند با تبلیغات اغواگرانه بسیاری از داوطلبان را جذب کرده و مبالغ غیر متعارفی اخذ می کنند، در حالی که اطلاعات علمی ناقص و گاها نادرست درباره انتخاب رشته ارائه می کنند که باعث سردرگمی بیشتر داوطلبین و خانواده ها می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار