خداحافظی پرچمداران هواوی با اینترنت نسل پنجم

تهران (پانا) - طبق اعلام مسئولان شرکت هواوی گوشی‌های پرچمدار این مارک چینی به دلیل تحریم‌های آمریکا از اتصالات ۵G پشتیبانی نمی‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
خداحافظی پرچمداران هواوی با اینترنت نسل پنجم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از scmp، جدیدترین گوشی‌های پرچمدار هواوی با HarmonyOS عرضه می‌شوند، اما از ۵G پشتیبانی نمی‌کنند. غول مستقر در شنژن چین به دلیل تحریم‌های آمریکا که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ وضع شد به سرعت اهمیت خود را در بازار تلفن‌های همراه از دست داد. این شرکت در بازار گوشی های هوشمند تحت تاثیر تحریم‌ها، حق دسترسی به فناوری‌های آمریکایی را ندارد.

ریچارد یو چنگدونگ، مدیرعامل گروه تجاری هواوی، در یک رویداد مجازی گفته است که P۵۰ و P۵۰ Pro، جدیدترین تلفن‌های درجه یک این شرکت، از ۵G پشتیبانی نمی‌کنند. تحریم‌های آمریکا طی دو سال گذشته توسعه تلفن‌های هوشمند ۵G را محدود کرده است. ما او همچنین اعلام کرده: فقط می‌توانیم از تراشه‌های ۵G برای ارائه عملکرد ۴G استفاده کنیم.

ویژگی های گوشی های پرچمدار هواوی

گوشی P۵۰ مجهز به تراشه Qualcomm Snapdragon ۸۸۸، ۴G، از ماه سپتامبر در چین با قیمت ۴، ۴۸۸ یوان (۶۹۵ دلار آمریکا) برای خرید در دسترس قرار داشت. به گفته یو، نسخه‌های P۵۰ Pro با ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارای تراشه ۵ نانومتری Kirin ۹۰۰۰، ۵G داخلی هستند و از اوایل ماه اوت در دسترس خواهند بود.

هر دو مدل اولین تلفن‌های هوشمندی خواهند بود که مجهز به HarmonyOS ۲ شرکت هواوی هستند، جایگزینی برای اندروید گوگل. طبق اعلام مسئولان هواوی بیش از ۴۰ میلیون نفر از زمان راه اندازی این سیستم عامل جدید در ماه ژوئن، تلفن‌های خود را به سیستم عامل جدید به روز کرده اند. این اتفاق در حالی رخ داده است که مدتی قبل رن ژنگفی، بنیانگذار هواوی خواستار سرعت بخشیدن توسعه در زمینه نرم افزار و تنوع بخشیدن به منابع درآمدی شرکت برای نجات از بلایای ممنوعیت‌های تجاری ایالات متحده شده بود.

به گفته شرکت تحقیقاتی Canalys، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، هواوی برای اولین بار در هفت سال گذشته در بین پنج کمپانی برتر چین قرار نداشت. شیائومی که پس از Vivo و Oppo به رتبه سوم صعود کرد، محموله‌های داخلی خود را ۳۵ درصد افزایش داد و تلاش کرد تا جای خالی هواوی را پر کند.

هواوی در حال حاضر با ۹ درصد سهم بازار، ششمین مارک محبوب در چین است، در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته که با ۴۴.۳ درصد از سهم بازار در رتبه اول قرار داشت. داده‌های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) نشان می‌دهد که کشور چین بزرگترین زیرساخت ۵G جهان را با مجموع ۹۰۰۰۰۰ ایستگاه پایه ۵G در سراسر کشور ساخته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار