ناصر شهنازی در گفت‌وگو با پانا

والیبال ایران در همه رده‌ها مشکل دارد؛ باید این وضعیت آسیب‌شناسی شود

مربیان بلوک شرق به درد والیبال ایران نمی‌خوردند/ الان وقت عقده گشایی نیست

تهران (پانا) - سرمربی تیم والیبال سایپا معتقد است برای هدایت تیم ملی، مربی غربی مناسب‌تر است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
والیبال ایران در همه رده‌ها مشکل دارد؛ باید این وضعیت آسیب‌شناسی شود

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با ‌پانا، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو گفت: « من قبل از اینکه سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب شود بارها گفته بودم که مربیان بلوک شرق به درد والیبال ایران نمی‌خورد.آنها سیستم خاص خودشان را دارند و مناسب والیبال ایران نیستند. اگرچه مربیان بسیار خوبی دارند اما با شرایط والیبال ایران همخوانی نداشتند. من اعتقاد دارم والیبال ایران به مربیانی از اروپای غربی نیاز دارد.»

شهنازی تاکید کرد: « تیم ملی والیبال ایران گاهی نوسانات بسیار زیادی در مسابقات دارد چرا که نتوانستیم ثبات را در والیبال حاکم کنیم و هنوز فاصله زیادی با تیم‌های صاحب نامی مانند آمریکا، لهستان، فرانسه، ایتالیا و برزیل داریم. این درحالیست که شرایط روز به روز برایمان دشوارتر می‌شود. »

وی افزود: « حذف از المپیک اتفاق ناخوشایندی برای والیبال ایران بود. همه هواداران و کارشناسان از این موضوع ناراحت هستند اما معتقدم والیبال ایران بعد از بازی مقابل کانادا حذف شد. در برابر ونزوئلا تیم با ترکیب همیشگی و اصلی به میدان رفت. از طرفی برخی انتخاب‌ها دست به دست هم دادند تا والیبال از المپیک حذف شد، در واقع حذف تیم از شکست برابر ژاپن رخ نداد بلکه از شکست برابر کانادا، تعویض نکردن و برخی اشتباهات اتفاق افتاد. »

شهنازی در پاسخ به این سوال که مقصر این نتایج چه کسی یا کسانی است، عنوان کرد: « من معتقدم الان زمان عقده‌گشایی نیست. تیم ملی نتایج ضعیفی کسب کرده و جو والیبال به اندازه کافی متشنج است بنابراین ما به‌عنوان خانواده والیبال نباید در این شرایط حرفی بزنیم که وضعیت بدتر شود. این رشته نیاز دارد تا دوباره به ساحل آرامش برگردد. »

سرمربی تیم سایپا عنوان کرد: « شرایط والیبال ما به گونه‌ای شده که در همه رده‌ها مشکل داریم و باخت‌های زیادی خواهیم داشت و از همین حالا باید به فکر باشیم. امیدوارم والیبال ایران از این شرایط سخت عبور کند.ما از قبل همه حرف‌ها را زدم و انتقادها را مطرح کردیم اما اینکه آنها گوش بدهند یا نه به سیاست‌های فدراسیون برمی‌گردد. الان وقت عقده‌گشایی نیست و فقط باید همه کنار هم به این رشته کمک کنیم. باخت‌های ایران باید آسیب‌شناسی شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار