فیلم مستند «این پایان راه نیست» رونمایی شد

رشت (پانا) - فیلم مستند «این پایان راه نیست» با روایتی جدید از ایثارگری معلمان عشایر در دوران کرونا، به نویسندگی و کارگردانی «همایون رضایی‌زاده» مستندساز جوان گیلانی، رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فیلم مستند «این پایان راه نیست» رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضایی‌زاده در خصوص موضوع این فیلم گفت: با وجود بسته شدن مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، معلمان عشایری، کرونا را پایان جهان ندانسته و با تکیه بر امید و نشاط در تلاش هستند تا کلاس‌های درس را در فضای باز تداوم داده و برگزار کنند. بر این اساس فیلم مستند «این پایان راه نیست»، روایتگر تلاش و همت دو معلم در طبیعت بکر روستاهای عشایری و دورافتاده گیلان، در روزهای بحران کرونا است که تعطیلی مدارس و عدم تحصیل دانش‌آموزان برای آن‌ها دغدغه شده و در فکر راه حل هستند. آنها تصمیم می‌گیرند به دلیل نبودن امکانات در روستا مانند عدم دسترسی به تلفن همراه پیشرفته و اینترنت، همچون همیشه مسیر روستا را طی کنند تا به امر تدریس دانش آموزان در فضای باز با رعایت نکات بهداشتی بپردازند.

این فیلمساز جوان گیلانی ادامه داد: در طول فیلم به بازخورد و شور و اشتیاق دانش آموزان که با انگیزه در کلاس درس حضور یافتند نیز اشاره شده است.

وی، هدف از ساخت و تولید این اثر را به تصویر کشیدن بخشی از زحمات فرهنگیان، در قالب فیلم مستند دانست که نشان می دهد آنها نیز همچون کادر درمان و پزشکی، تلاش خود را در دوران کرونا، در حرفه و تخصص خود داشته‌اند تا کرونا بهانه‌ای بر تعطیلی آموزش و پرورش نباشد.

رضایی‌زاده تصریح کرد: زمان پیش تولید، تولید و تصویربرداری این فیلم در اوایل شیوع بیماری کووید 19 بوده و مابقی آن نیز در زمستان 99 ضبط شده که نهایتاً در بهار سال جاری مراحل فنی آن مانند تدوین، صداگذاری و... به مدت 34 دقیقه به اتمام رسید.

فیلم مستند «این پایان راه نیست» که باحمایت مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط‌ عمومی وزارت آموزش ‌و‌ پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه و تولید شده است در حاشیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران با حضور معاونان و مدیران حوزه ستادی و همچنین مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و رؤسای بیش از ۷۲۶ منطقه آموزش و پرورش و شورای معاونان ادارات کل استان ها به صورت مجازی برگزار گردید رونمایی شد و برای اکران در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی آماده نمایش است و اولین اکران عمومی آن نیز در قالب جشنواره خواهد بود.

عومل تولید این فیلم مستند عبارتند از: نویسنده، طراح و کارگردان: همایون رضایی‌زاده/ تصویربردار: مهدی (پارسا) کریمی/ تدوین: حمید فنایی/ صدابردار و مدیر تولید: شهریار رضایی‌زاده/ صداگذار: عرفان ابراهیمی/ تحقیق و پژوهش: همایون رضایی‌زاده/ تصحیح رنگ ‌و نور: رضا تیموری/ عکاس: حسام جمشیدی/ تهیه‌کننده: الله‌کرم رضایی‌زاده با حمایت صندوق ذخیره فرهنگیان و مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش ‌و‌ پرورش.

همایون رضایی‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی است که پیش از این کارگردانی فیلم‌های مستند «دلنواز»، «آیت رحمت»، «حماسه مردان محرم» و... بر عهده داشته و در فیلم‌های مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند»، «اینجا خورشید می‌رخشد»، «رسم عاشق همینه» و.... در بخش های تحقیق و پژوهش، تصویربردار و مدیر تولید فعالیت داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار