فولادوند در مراسم کلنگ زنی همزمان ۳ مدرسه در منطقه ۱۰ گفت:

۸۲۷ واحد آموزشی در شهر تهران نیاز به توجه ویژه دارد

تهران(پانا) - مراسم کلنگ زنی و ساماندهی و بهینه سازی املاک و فضاهای آموزشی در منطقه ۱۰ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۸۲۷ واحد آموزشی در شهر تهران نیاز به توجه ویژه دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، مراسم کلنگ زنی همزمان سه مدرسه و ساماندهی و بهینه سازی املاک آموزشی منطقه ۱۰ با حضور محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ جاسم حسین پور؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران؛ عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران؛ محمدرضاقربانی؛ مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، محسن بهارلو؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران، غلامعلی ارغوانی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰ و شهیدی محلاتی خیر نیک اندیش برگزار شد.

فولادوند در این مراسم با اشاره به اینکه در آخرین روزهای کاری شورای اسلامی شهر تهران هستیم از حمایت های هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، اداره نوسازی و خیرین مدرسه ساز در راستای بازسازی و بهسازی مدارس شهر تهران قدردانی کرد و با اشاره به فرسودگی املاک و فضاهای آموزشی تهران اظهار کرد: ۸۲۷ واحد آموزشی در شهر تهران نیاز به توجه ویژه دارد و سرانه فضای آموزشی شهر تهران از میانگین کشوری بسیار پایین تر است.

وی ادامه داد: با توجه به تعامل خوبی که با شورای اسلامی شهر و شهرداری و مجمع خیرین شهر تهران اتفاق افتاد میز خیرین و فضای آموزشی در شورای اسلامی شهر تهران شکل گرفت و کارهای خوبی بنا نهاده شده و زمینه استفاده از املاک مازاد و تبدیل به احسن کردن در راستای مرتفع کردن کمبود سرانه فضای آموزشی را رقم زده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تشکر از خیر نیک اندیش شهیدی محلاتی افزود: مطمئنم تصمیمات و پیگیری های خوب میز خیرین در آینده نزدیک به ثمر خواهد نشست و با تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق و به خصوص منطقه 22 حل خواهد شد.

حسین‌پور؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه احداث ۳ میلیون متر مربع فضا در استان تهران برای رسیدن به میانگین کشوری نیاز داریم افزود: سالانه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص به امر نوسازی مدارس اختصاص داده می‌شود و مشارکت خیرین نیز سال به سال افزایش یافته و فرصت های خوبی توسط آموزش و پرورش شهر تهران ایجاد شده که این مدل می تواند به عنوان الگو در سراسر کشور معرفی شود.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز پنجاه میلیارد تومانی برای ساخت این مدارس از طریق منابع خیری، دولتی و نیز از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش شهر تهران انجام می‌پذیرد.

حسین پور تاکید کرد می توان از این فرصت قانونی برای فروش املاک مازاد آموزش و پرورش و استفاده از این منابع در جهت ساخت مدارس جدید استفاده کرد.

وی گفت: ساخت مدارس مذکور (استقلال، سامان روستایی، دلخواسته) با همکاری شهرداری تهران، مجمع خیرین مدرسه ساز، آموزش و پرورش شهر تهران و اداره کل نوسازی مدارس استان تهران آغاز و سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار