امام جمعه شهرستان شیروان:

برای سلامتی خود و کمک به نیازمندان، نسبت به اهدای خون اهتمام داشته باشیم

شیروان (پانا)-امام جمعه شهرستان شیروان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، ایران اسلامی را آیینه عبرت‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۰۳۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برای سلامتی خود و کمک به نیازمندان، نسبت به اهدای خون اهتمام داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی گفت: در سرزمین ما ایران، اتفاقات فراوانی رخ داده است که هر کدام از آنها می تواند چراغ راهی برای آیندگان باشد و تنها جرم شیخ فضل الله نوری که یک مجاهد مجتهد و دارای مقامات عالیه بود این بود که بیان می کرد قانون مشروطه باید بر مدار اسلام باشد به عبارتی از مشروطه مشروعه دفاع می کرد اما به گونه ای با تبلیغات گسترده و دخالت مستقیم بیگانگان، افکار عمومی را منحرف کردند که این عالم مجتهد در جلو چشمان مردم در میدان توپخانه به دار کشیده شد.

امام جمعه شهرستان شیروان با اشاره به اینکه از تجربه مشروطه، مردم ما به انقلاب اسلامی رسیدند افزود: در انقلاب اسلامی نیز عبرت های فراوانی وجود دارد که باید با دقت و چشم بصیرت به آنها نگریست و در روزهای پایانی دولت یازدهم و دوازدهم قرار داریم لذا باید دولت‌های بعدی نیز از این دولت عبرت بگیرند.

تکمیلی گفت: یکی از مهمترین علت هایی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند این است که در این دولت مشخص شد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد این دولت ۸ سال را معطل توافق با غرب کرد اما امروز روشن شد که هر جا برنامه های داخلی را به همراهی با غرب موکول کردیم قطعاً شکست خوردیم.

وی افزود: مردم ما می دانند غربی‌ها هر جا که توانستند به ما ضربه زدند چون دشمن اند و هرجا که ضربه نزدند حتماً برایشان امکان نداشته لذا تنها راه پیشرفت در دولت جدید تکیه بر توان داخلی و امکانات داخلی است.

امام جمعه شهرستان شیروان اقدام مجلس را در تهیه پیش‌نویس طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، را نمونه ای از تکیه به توان داخلی دانست و گفت: اینکه نمایندگان محترم مجلس تاکید دارند که در این طرح قرار نیست هیچ پیام رسانی تعطیل شود اما جیغ بنفش برخی از افراد یا به خاطر غرب زدگی آنهاست و یا از طریق وادادگی و بی در و پیکری فضای مجازی به منافع پلید خود می رسند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان با اشاره به سالروز واقعه مباهله و همچنین نزول سوره هل أتی و روز خانواده افزود: برای صیانت از کانون مهم خانواده باید تلاش کرد.

وی در پایان از مردم درخواست کرد باتوجه به پیک پنجم بیماری کرونا مراقبت بیشتری داشته باشند و از مسئولین نیز تقاضا کرد نسبت به کمبود پزشک متخصص داخلی اقدام عاجل داشته باشند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار