برگزاری آیین تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت

تهران(پانا) - در مراسم پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در شهرک شهید محلاتی منطقه یک محمدگل پیچی؛ روحانی فعال فرهنگی و مذهبی، ضمن بیان خاطرات و ویژگی‌های شهدا دو کتاب شهید هادی و محمد علی نیری را معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت
جلسه تجلیل از فرهنگ ایثار شهادت در دبستان اندیشه سبز منطقه یک با حضور محمدگل پیچی؛ روحانی فعال فرهنگی و مذهبی، فرح هاشمی نسب؛ رزمنده جانباز 8 سال دفاع مقدس، مدیران و کادر مدارس شاهد و مدارس شهرک شهید محلاتی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
محمدگل پیچی، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: خطبه نورانی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله در روز غدیر بیانگر اهمیت موضوع ولایت است و همه ما باید با کوشش جهت برگزاری باشکوه جشن غدیر و انتشار خطبه غدیر به مسئولیت خود عمل کنیم به خصوص در رابطه با انتشار آن که حضرت رسول (ص) به آن امر فرموده اند.
وی در ادامه همچنین به دو گنجینه گرانبهای امام هادی علیه السلام که برای انسانهای بیدار دل به یادگار گذاشتند اشاره کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیر دو گنج گرانبهایی است که از امام هادی (ع) برای روشنگری به یادگار مانده است.
وی با بیان خاطراتی از شهیدحاج منصور خادم صادق و شهید همت افزود: با یادآوری خاطرات و سخنان شهیدان این نکته برای ما مشخص می شود که آنها در صدد هستند که به ما بفهمانند شهیدان زنده اند و در جامعه حضور دارند.
این فعال فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع ایثار و شهادت گفت: برای بالا بردن معرفت و شناخت عزیزانمان به ویژه دانش آموزان فقط کافی است از شهدا و فرهنگ آنها کمک بگیریم و برای این منظور خواندن کتاب های آنها بهترین کمک را می کند.
گل پیچی ضمن معرفی دو کتاب شهید هادی و محمد علی نیری تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه ساری و جاری باشد نیاز به هیچ فرهنگ دیگری نداریم و از آثار و برکات بسیار زیاد وجود شهدا بهره مند می شویم.
وی با اشاره به خصوصیات ویژه شهدا خاطرنشان کرد: هیچکدام از شهدای ما زیر دین هیچکس نمی ماندند چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت. حتی کسی که یک لیوان آب در روز تشییع آنها دست دیگری داده باشد.
در ادامه مراسم فرح هاشمی نسب، رزمنده جانباز 8 سال دفاع مقدس خاطراتی از خود و برادر شهیدش بیان کرد.
گفتنی است در حاشیه این مراسم کلیپی که توسط دانش آموزان در سال ۹۸ به منظور یادبودی از سردار دلها تدوین شده بود به نمایش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار