درس‌هایی از زندگی و آموزه‌های امام هادی(ع) برای دوران سخت کرونایی

شهرری(پانا)- دبیر دین و زندگی مجموعه فنی حرفه‌ای ایثار ناحیه یک شهرری گفت طبق قول معروف و مشهور ولادت امام علی النقی الهادی پانزدهم ذی الحجه سال ۲۱۲ هجری بوده است؛ ایشان لقب‌های بسیار زیادی دارند که از جمله آن، نقی، هادی، عسکری، زکی، عالم، فقیه می‌توان نام برد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
درس‌هایی از زندگی و آموزه‌های امام هادی(ع) برای دوران سخت کرونایی

مدینه است و شکوفایی دهمین بهار ولایت؛ بهاری که از شکوفه‌های آسمانی اش، «هدایت» می‌شکفد و «هادی» امت را به تماشاگران عالم لاهوت معرفی می‌کند،‌ امام علی‌النقی(ع) پیشوای دهم شیعیان و دوازدهمین نور از انوار عصمت و طهارت، در نیمه ذی الحجه سال 212، در اطراف مدینه، چشم به جهان گشود.

مهتاب عرب دبیر دین و زندگی مجموعه فنی حرفه‌ای ایثار ناحیه یک شهرری در گفت و گو با پانا گفت: «در حدیثی از امام هادی(ع) داریم که فرموده است «حرمة النبی و حرمة المؤمن اعظم من حرمة البیت». حرمت پیامبر و حرمت انسان مؤمن از حرمت بیت الله الحرام بالاتر و بزرگتر است. بر روی زمین هیچ بقعه‌ای محترم‌تر از بیت الله الحرام نداریم.»

او ادامه داد: «بنابراین ما از این آموزه عرشی یاد می‌گیریم که لازم است به مؤمنین احترام بگذاریم و با دیگران بدرفتاری نکنیم و مراقب باشیم که موجب رنجش دیگران را فراهم نکنیم.»

عرب با توجه به شرایط سخت در دوران کرونا بیان کرد: «ما در برابر این پدیده ناخواسته که تمام بشریت را تهدید می‌کند، مسئولیت و وظیفه دینی داریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از انتشار و شیوع بیشتر ویروس و نیز تضییع حقوق دیگران جلوگیری کنیم.»

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار