داور جشنواره فرهنگی فردا :

به جز اهدای جوایز و معرفی دانش‌آموز باید آنها را به لحاظ آموزشی ارتقا داد

تهران( پانا) -یک داور رشته گرافیک و تصویرسازی در جشنواره فرهنگی فردا گفت نباید هنر را صرفا"در ردیف سرگرمی و اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار داد بلکه هنر بخش گسترده‌ تمدن تاریخ و فرهنگی کشور را تشکیل می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
به جز اهدای جوایز و معرفی دانش‌آموز باید آنها را به لحاظ آموزشی ارتقا داد

محمدرضا دوست محمدی، داور رشته گرافیک و تصویرسازی در جشنواره فرهنگی فردا در گفت‌ و گو با پانا درباره‌ روند این جشنواره اظهار کرد: «من به کمک داور های دیگر در خدمت جشنواره فرهنگی فردا در رشته‌های گرافیک، لوگو، طراحی آرم، طراحی جلد کتاب، موشن گرافی، پوستر و تصویرسازی، چاپ دستی و کاریکاتور هستیم.»

وی افزود: «بنده در بازار کار مشغول به کار گرافیک و تصویرسازی و همچنین در دانشگاه پردیس ر‌های زیبا در خدمت دانشجویان عزیز هستم‌ .حدود ۳۰ سال پیش با این جشنواره آشنا شدم و بسیار خرسند بودم که دانش‌آموزان با استعداد و با انگیزه در حوزه‌های مختلف مشغول به ارائه اثر هستند.»

دوست محمدی تصریح کرد: «در سال گذشته دانش‌آموزان بسیار باانگیزه و پر انرژی کار می‌کردند و این باعث خوشحالی من در سا‌ل‌های بدو ورود به این جشنواره بود. سطح جشنواره در سال پیش با وجود شرایط کرونایی بسیار خوب بود، اما نسبت به امسال متأسفانه سطح کار‌ها و تعداد آنها کم شده است. دلیل استقبال کم دانش‌آموزان از این جشنواره تنگاتنگ شدن ارتباط دانش‌آموزان با مربیان و مدارس است و دانش‌آموزان با انگیزه کمی در این جشنواره مشارکت داشتند.»

داور جشنواره فرهنگی فردا بیان کرد: «به نظر من به غیر از اهدای جوایز و معرفی دانش‌آموز باید آنها را به لحاظ آموزشی ارتقاء داد و آنان را وارد بازار کار کرد. همچنین از آموزش و پرورش تقاضا دارم تا وسایل و ابزارهای آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان برگزیده جشنواره قرار دهد یا تفاهم نامه‌ای برای آسان تر شدن کنکور و دانشگاه افراد برتر جشنواره بین وزارتخانه‌های علمی کشور در دستور کار قرار گیرد.»

وی اضافه کرد: «ما نباید هنر را صرفا در ردیف سرگرمی و اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار دهیم، بلکه هنر بخش گسترده‌ تمدن تاریخ و فرهنگی کشور را تشکیل می‌دهد. امیدوارم که مسئولان پای کار با انرژی ادامه دهند و جاده‌های ناهموار را برای جوانان هموار سازند.»

خبرنگار دانش‌آموز: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار