همت مسوولان برای نوسازی مراکز درمانی گیلان

مراکز درمانی گیلان نفس تازه می‌کنند

رشت ( پانا) - قرارداد احداث مرکز آموزشی-درمانی ۳۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان پورسینا و تکمیل دانشکده‌ پزشکی سایت لاکان رشت در رشت امضاء و مبادله شد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
همت مسوولان برای نوسازی مراکز درمانی گیلان

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، قرارداد احداث مرکز آموزشی - درمانی ۳۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان پورسینا و تکمیل دانشکده‌ پزشکی سایت لاکان رشت امشب با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، بین سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و فخاری معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در رشت امضاء و مبادله شد.

طبق این مبادله نامه قرار است قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در یک دوره‌ دو و نیم تا سه ساله یک بیمارستان جدید را در محوطه‌ بیمارستان فعلی پورسینا بسازد و دانشکده‌ پزشکی سایت لاکان را تکمیل کند.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم با ابراز خرسندی از مشارکت قرارگاه خاتم با دولت برای ارتقاء زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گیلان تصریح کرد: این مشارکت زمینه‌ای خواهد بود تا توان اجرایی و عملیاتی قرارگاه خاتم برای تسریع در روند توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های استان بکار گرفته شود.

محمدباقر نوبخت همچنین از توافق دولت با فرماندهی کل سپاه پاسداران برای انعقاد قراردادی جهت مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در اجرای خط آهن رشت - آستارا خبر داد و با بیان اینکه جمهوری آذربایجان به دلیل محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دنیای استکبار علیه ملت ایران از اجرای این طرح سر باز زده است افزود: جبران این نقیصه در بستر تعامل دولت با ظرفیت‌های سازندگی سپاه پاسداران پاسخ محکمی به بدخواهی‌های ایادی استکبار خواهد بود.

وی افزود: هفته‌ آتی قرارداد اجرای طرح خط آهن رشت - آستارا با قرارگاه خاتم به ارزش ۲میلیارد دلار نهایی و امضاء می‌شود.
سردار علیرضا فخاری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه نیز در این نشست با اشاره به عزم سپاه در احداث و توسعه مراکز درمانی استان، اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا تلاش می‌کند مرکز آموزشی درمانی پورسینا را با ۸۵۰میلیارد تومان اعتبار طی یک دوره ۲.۵ تا سه‌ساله به پایان برساند.

وی اضافه کرد: اکنون سرانه تخت بیمارستانی در گیلان به ازای هر یک هزار نفر، یک و نیم تخت است که با اجرای این تبادل نامه به ۱.۸ ارتقا خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در گیلان نیز از تخصیص ۵۰میلیارد تومان از کل اعتبارات ۸۰۰میلیارد تومانی تبادل نامه‌ امشب دانشگاه علوم پزشکی با قرارگاه خاتم اشاره و تصریح کرد: دولت زمینه‌های تامین کل این اعتبار را برای مشارکت قرارگاه خاتم فراهم کرده است.

ارسلان زارع همچنین به اقدامات قابل توجه و توسعه محور دولت در بخش بهداشت و درمان گیلان اشاره و تصریح کرد: افزوده شدن ۶۰۰تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های دولتی گیلان مصداق بارز این امر است.

وی با اشاره به اقدامات به عمل آمده برای توسعه تجهیزات درمانی گیلان در ۱۶ماه گذشته افزود:ما شاهد افزایش بیش از ۱۰دستگاه CT اسکن، بیش از ۱۰دستگاه اکسیژن ساز و توزیع صد‌ها دستگاه و تجهیزات درمانی دربیمارستان‌های دولتی استان بوده‌ایم.

جبار کوچکی نژاد، از نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر گیلان پیرترین جمعیت کشور را داراست، گفت: درمان نخستین نیاز سالمندان است و بعد ازآن وجود گردشگران دائمی در این استان می‌طلبد حمایت‌ها از حوزه‌ بهداشت و درمان گیلان گسترده‌تر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ۵۳۰میلیارد تومان از حجم مشارکت ۸۰۰میلیارد تومانی این دانشگاه با قرارگاه خاتم را برای ساخت یک بیمارستان ۳۵۰تختخوابی در محوطه‌ بیمارستان فعلی پورسینا اعلام کرد و گفت: ۲۷۰میلیارد تومان نیز برای تکمیل دانشکده پزشکی سایت لاکان هزینه می‌شود.

ارسلان سالاری با اشاره به فرسوده و مستهلک بودن فضا‌های درمانی گیلان، گفت: تعدادی از فضا‌های درمانی استان از جمله مراکز آموزشی درمانی رازی، پورسینا و شفا علاوه بر قدمت بالا، از داشتن برخی بخش‌های درمانی مطلوب محروم هستند که نیازمند ترمیم و احیاست.

وی با اشاره به مشکلات فضای فیزیکی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: پراکنده بودن دانشکده‌ها در سطح شهر رشت، استیجاری بودن برخی از آن‌ها نظیر دانشکده بهداشت و همچنین قدمت بالای برخی از آنها نظیر دانشکده پرستاری مامایی ایجاب می‌کند تا روند مشارکت با قرارگاه خاتم ارتقاء یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت برقراری ردیف اعتباری جدید در بودجه۱۴۰۰ برای سه پروژه بزرگ عمرانی این دانشگاه گفت: ساخت و تجهیز مرکز آموزشی-درمانی ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینا، ۳۵۰ تختخوابی مرکز آموزشی - درمانی رازی و همچنین مرکز آموزشی درمانی ۱۷۹تختخوابی شفا در سایت لاکان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه از جمله برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

سالاری اضافه کرد: اجرای سه پروژه بزرگ عمرانی پورسینا، رازی و شفا به ۱۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار