رخشانی‌مهر تاکید کرد: کارکرد تربیتی نامگذاری مدارس به نام شهدا

تهران (پانا) -رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آئین افتتاح «دبستان نواب صفوی» سنگان شهرستان خواف گفت باید نام شهدا بر سردر مدارس باشد تا نقش و کارکردی تربیتی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر تاکید کرد: کارکرد تربیتی نامگذاری مدارس به نام شهدا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش در مراسم افتتاح "دبستان نواب صفوی" شهرستان خواف با اشاره به کوتاه شدن میانگین دوره زمانی ساخت مدرسه از 9 سال به 3 سال گفت: بیشتر پروژه هایی که طی سال های 1398 و 1399 افتتاح شد، پروژه هایی بودند که در سال های 1391 و 1392 کلنگ آنها به زمین خورده بود.البته علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته, تلاش کردیم پروژه هایی را نیز که در این سال ها آغازشد به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه پروژه دبستان نواب صفوی سنگان طی دو سال ساخته شده است، افزود: این کاهش میانگین زمان ساخت اتفاق مبارکی است. وقتی پروژه ای نیمه تمام رها می شود با مشکلاتی چون افزایش هزینه ها، درگیری های بین پیمانکار و کارفرما، تغییرات در معماری و سازه ها و... مواجه می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به موضوع زیرنظام تامین فضا, تجهیزات وفناوری درذآموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری همواره بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید داشته اند و بر اساس این سند باید زیر نظام را مورد توجه قرار داد چرا که مدارس نباید فقط محل آموزش باشند باید محل پرورش هم باشند بنابراین در ساخت فضاها باید به بحث تربیتی مدارس توجه کنیم.

رخشانی مهر تصریح کرد: گوشه گوشه مدارس نقش تربیتی دارند که باید به آن توجه کنیم. سال گذشته مدارس بسیاری را به نام شهدا نام گذاری کردیم و باید نام شهدا بر سردرب مدارس باشد تا نقش تربیتی داشته باشد و خواهش می کنم از مدیران و مسئولان که حتما این روند را دنبال کنند و زندگی نامه این شهدا را در مدارس نصب نمایند.

وی با اشاره به اهمیت محوطه مدارس و وسعت کافی آن افزود: انسان های بزرگ در فضاهای بزرگ، پرورش می یابند، باید دانش آموز از زمانی که از ماشین پیاده می شود تا به کلاس می رسد فضایی را پیاده طی کند. در گذشته کسانی که زمین بزرگ برای مدرسه انتخاب می کردند هدف شان محوطه بزرگ بوده است و باید حواس مان به این موضوع باشد که خوشبختانه در این مدرسه لحاظ شده است.

در این مراسم که جمعی از مسئولین استانی و محلی و خیر مدرسه ساز و هنرمند برجسته موسیقی مقامی, استاد «عثمان محمدپرست»حضور داشتند، دبستان 9 کلاسه نواب صفوی سنگان که در سال 1397 کلنگ زنی شده بود؛ با مساحتی حدود یک هکتار و زیربنای 1216 مترمربع در دو طبقه با محوطه سازی و چمن مصنوعی و صرف هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات ردیف تخریب و بازسازی به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار